Sztuczna inteligencja podsumowuje czytelnikom wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”
Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, udostępnił na swojej stronie internetowej skrót audio z najważniejszymi tekstami z wydania papierowego. Materiał wygenerowało narzędzie sztucznej inteligencji.

Kilkuminutowy skrót wydania „Dziennika Gazety Prawnej” publikowany jest w formie podcastu w witrynie gazetaprawna.pl. Czytane na dwa głosy omówienie przedstawia wybór tekstów, które danego dnia ukazują się w drukowanym wydaniu „DGP”.
„W ciągu kilku minut przedstawimy wam najważniejsze i najciekawsze tematy dnia” – podaje skrót z AI.
Z wydania 26 maja AI za takie uznała teksty o zmianach w prawie zamówień publicznych, projekcie ustawy o najmie senioralnym i Zielonym Ładzie.
Zobacz: „Dziennik Gazeta Prawna” korzysta z AI do korekty
„Podcast DGP” z AI
„Podcast DGP” jest tworzony w formule dialogu przez wirtualnych lektorów, generowanych przez sztuczną inteligencję. AI dokonuje syntezy myśli przewodniej zawartej w danym artykule i wskazuje grupę docelową, której dana treść dotyczy.
– Usługę zbudowano wyłącznie przy użyciu platform low-code oraz technik programowania wspomaganego przez sztuczną inteligencję. Aby możliwe było stworzenie podcastu, musieliśmy zaangażować AI w zintegrowanie 5 różnych platform – opisuje Paweł Plecety, szef zespołu AI i Automatyzacji w Infor IT.
Cały proces odbywa się bez udziału redaktorów, techników czy studia nagraniowego. Codziennie powstaje kilkuminutowy odcinek, gotowy do natychmiastowej dystrybucji.
– Podcast DGP przekształca istniejące treści redakcyjne w nowy, wygodny format audio, zwiększając zasięg marki i odpowiadając na potrzeby odbiorców preferujących słuchanie zamiast czytania. Warto zaznaczyć, że całe rozwiązanie powstało bez napisania ani jednej linii kodu przez człowieka. To jeden z kilku eksperymentalnych projektów realizowanych w ramach transformacji cyfrowej Infor IT – komentuje Wojciech Sulik, prezes zarządu Infor IT.
Marcin Krawczak, członek zarządu Inforu podsumowuje: Koszt produkcji jednego odcinka jest kilkadziesiąt razy niższy niż przy klasycznej realizacji w studio, co przekłada się na szybki i wymierny zwrot z inwestycji.
Zobacz: „Redaktor sztuczna inteligencja”. W mediach powstają Białe Księgi użycia AI
Według danych z Polski Badań Czytelnictwa opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czwartym kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) – o 14,32 proc. do 23 314 egz.
Grupa DGP Infor w kwietniu br. miała 11,38 mln użytkowników w internecie, przeciętny czas spędzony przez każdego użytkownika wyniósł 7 minut i 48 sekund (dane: Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja podsumowuje czytelnikom wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”
Aby zrozumieć kontekst, należy patrzeć na technologię kompleksowo. Innowacją nie jest tu samo audio, lecz to, jak jest ono uzyskiwane: automatycznie, szybko, bez udziału człowieka. Warto również zauważyć, że w tekście nikt nie wspominał o innowacji ;)