T-Mobile Polska zyskuje klientów. Coraz więcej korzysta ze światłowodu
Na koniec marca 2025 roku T-Mobile Polska miał 12,95 mln klientów, o prawie 308 tys. więcej niż przed rokiem. Kwartalne przychody telekomu zwiększyły się o 4 proc. wzrósł też jego skorygowany zysk EBITDA AL.

T-Mobile Polska w minionym kwartale osiągnął wzrosty rok do roku w dwóch głównych częściach swojej bazy klientów. Liczba użytkowników abonamentowych poszła w górę z 7,12 do 7,37 mln, zaś tych korzystających z ofert na kartę, po tym jak z początkiem br. dołączono do nich klientów taryf hybrydowych (prepaidowo-abonamentowych) – z 5,45 do 5,58 mln.
O prawie połowę wzrosła liczba użytkowników internetu szerokopasmowego w T-Moble Polska (telekom oferuje tę usługę przede wszystkich na infrastrukturze innych operatorów). Przed rokiem było ich 285 tys., a na koniec marca br. – 402. Sprzedaż wyłącznie dostępu do internetu światłowodowego poszła w górę r/r o 67 proc.
– Nie zwalniamy tempa – nasza dynamika to trwały trend. T-Mobile staje się pierwszym wyborem dla coraz większej liczby klientów, którzy sięgają nie tylko po usługi mobilne, ale pełną gamę oferowanych im możliwości. Nasza oferta konwergentnych i najwyższa jakość w połączeniu z szybkim rozwojem sieci 5G oraz coraz szerszą dostępnością oferty stacjonarnej sprawiają, że coraz klientów może łatwiej niż kiedykolwiek doświadczyć tego, co najlepsze w T-Mobile – podkreślił w komunikacie prasowym Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

Firma wskazała, że rozwijała też ofertę T Business (dla dużych i średnich firm), m.in. o rozwiązania z zakresu software defined ofertą SD-Connect. W niższych segmentach operator zakończył miniony kwartał wzrostem bazy klientów i usług.
T-Mobile zarobił 5 proc. więcej
Przychody grupy T-Mobile Polska w pierwszym kwartale br. sięgnęły 1,8 mld zł, co wobec 1,73 mld rok wcześniej oznacza wzrost o równe 4 proc. Dynamika skorygowanego zysku EBITDA AL (czyli EBITDA bez kosztów amortyzacji i leasingu) była nieco wyższa: zwiększył się o 4,9 proc. do 475 mln zł.
– Nasze sukcesy rynkowe mają bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe. Rosnące przychody pozwalają nam inwestować nie tylko w obsługę klienta i infrastrukturę sieciową, aby zapewnić klientom najlepszą jakość usług, ale teraz także w komunikację marki. Zwiększona obecność w mediach, która nie byłaby możliwa bez dobrej kondycji naszej firmy wypracowanej przez ostatnie kwartały, doskonale wpisuje się w obietnicę długofalowego zrównoważonego wzrostu – komentuje Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T-Mobile Polska.
– Nasze podejście skupione na stałym wzroście i reinwestowaniu w doświadczenia klientów sprawdziło się zarówno w przeszłości, gdy otoczenie było znacznie mniej sprzyjające, jak i teraz, gdy dynamika rynku jest po naszej stronie – dodaje.
Na koniec marca T-Mobile sieć 5G paśmie C świadczył w oparciu o 3 771 stacji bazowych, o 181 więcej niż przed kwartałem. Równocześnie zmodernizowano 457 z ponad 12,5 tysiąca stacji bazowych telekomu.
Natomiast długość własnych łączy światłowodowych operatora wzrosła przez kwartał o 1,22 tys. kilometrów do 34,6 tys. W efekcie 86 proc. stacji firmy obsługujących 5G jest obecnie połączonych światłowodem (97 proc. tych łączy zapewnia przepustowość 10 Gb/s lub wyższą).
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskuje klientów. Coraz więcej korzysta ze światłowodu