T-Mobile Polska z 8,3 mln abonentów. Narzeka na inflację
Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 12,57 mln użytkowników, z których 8,27 mln korzystał z ofert abonamentowych. Skorygowany zysk EBITDA telekomu wzrósł znacznie bardziej niż przychody. - Połączenie dezaktywacji nieużywanych kart przedpłaconych, negatywnych skutków regulacji MTR i wciąż rosnących cen stanowiło prawdziwe wyzwanie - zaznacza szef finansów T-Mobile Polska.
Rok do roku liczba abonentów T-Mobile Polska poszła w górę z 8,07 do 8,27 mln, zaś w przypadku klientów korzystających z ofert prepaidowych zmalała z 4,48 do 4,31 mln zł. W segmencie prepaidowym nastąpił spadek, ponieważ firma dezaktywowała 150 tys. nieużywanych kart SIM, które w 2022 roku rozdano uchodźcom z Ukrainy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- W ostatnim czasie przekroczyliśmy próg 1 miliona użytkowników naszego programu Magenta Moments, co wyraźnie pokazuje, że klienci doceniają korzyści, jakie otrzymują będąc z nami. Uruchomiliśmy również Magenta Experience Center, aby być jeszcze bliżej naszych klientów, którzy w naszym pierwszym sklepie flagowym nowego typu mogą doświadczyć pełni możliwości świata T‑Mobile - opisuje w komunikacie Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Coraz więcej światłowodu w T‑Mobile Polska
Operator podkreśla, że w zeszłym kwartale zanotował sprzedaż abonamentów mobilnych o 15 proc. wyższą niż przed rokiem. Zwiększyła się też sprzedaż pakietów usług dla domu, które stanowiły blisko 45 proc. umów dotyczących internetu światłowodowego.
- Najlepsza technologia znalazła się wyjątkowo mocno w centrum uwagi w tym kwartale, ponieważ uruchomiliśmy największą sieć 5G C-band, co umożliwiło nam dotarcie do klientów z usługami mobilnymi o niespotykanej dotąd jakości, konkurencyjnymi nawet w porównaniu do usług światłowodowych. Widzimy, że klienci, którzy otrzymali możliwość przetestowania pełni możliwości 5G, chętniej wybierają wyższe plany, które oferują im jeszcze więcej możliwości niż dotychczas - podkreśla Andreas Maierhofer.

Przychody grupy kapitałowej T‑Mobile Polska zwiększyły się o 0,9 proc. do 1,73 mld zł, przy czym wpływy ze sprzedaży usług podskoczyły o 5,8 proc. Natomiast skorygowany zysk EBITDA - o 3,3 proc. do 453 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: T-Mobile z większym zasięgiem 5G. Wydłuża promocję dla klientów prepaidowych
- Wzrost przychodów z usług o 5,8 proc. pokazuje, że jest to jeden z najbardziej dynamicznych pierwszych kwartałów w ostatnich latach. To najlepszy dowód, że jesteśmy nie tylko gotowi do radzenia sobie z wyzwaniami, ale także do skutecznego konkurowania na rynku i osiągania celów bez względu na otoczenie - uważa Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T‑Mobile Polska.
Firma zaznacza, że dalej odczuwa wzrost kosztów. Wydatki pracownicze zwiększyły się w efekcie podwyżki płac wprowadzonej pod koniec ub.r. Wzrosły też koszty prawie wszystkich usług zewnętrznych, a także cen wynajmu powierzchni handlowych (indeksowanych do poziomu inflacji z ub.r.).
- To był mocny początek roku, zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym. Połączenie dezaktywacji nieużywanych kart przedpłaconych, negatywnych skutków regulacji MTR i wciąż rosnących cen stanowiło prawdziwe wyzwanie. Natomiast dzięki utrzymaniu mocnego komercyjnego momentum, udało nam się poprawić wszystkie kluczowe czynniki operacyjne i finansowe, byliśmy wstanie pokonać wszystkie przeszkody, ale także osiągnąć solidny wzrost i utrzymać tempo działania - dodaje Juraj Andras.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z 8,3 mln abonentów. Narzeka na inflację