Telewizja Polsat zarobiła z reklam 4 proc. więcej
W zeszłym kwartale przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zwiększyły się o 4,4 proc. do 345 mln zł. Cały segment mediów grupy Cyfrowy Polsat osiągnął wzrost wpływów i rentowności.
Według danych Publicis Groupe w drugim kwartale br. cały polski rynek reklamy i sponsoringu w telewizji miał wartość 1,2 mld zł, o 4,3 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polsat szacuje, że jej udział w tym rynku wyniósł 28,7 proc., po wzroście rok do roku o 0,1 pkt proc.
W całym minionym półroczu przychody reklamowe i sponsoringowe nadawcy zwiększyły się o 4,3 proc. do 629 mln zł, natomiast rynek reklamy i sponsoringu tv urósł o 4,1 proc. do 2,21 mld zł.
- Zarówno w II kwartale, jak i całym półroczu osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo utrzymującego się niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Odnotowaliśmy także bardzo dobre wyniki finansowe - nasze przychody z reklamy TV rosły w obydwu okresach o ponad 4 proc., nieco szybciej niż rynek - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Stacje Polsatu ze spadkiem udziału w oglądalności
Do Telewizji Polsat należą 42 kanały, z których dziewięć nie jest ujętych w badaniu telemetrycznym Nielsen Audience Measurement. Ich łączny udział (bez działających w modelu partnerskim stacji Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra) w rynku oglądalności w pierwszej połowie br. wyniósł 21,9 proc., po spadku rok do roku o 1,1 pkt proc.
Udział stacji grupy TVN Warner Bros. Discovery zmalał z 24,6 do 23,4 proc., Telewizji Polskiej - z 21 do 20,2 proc., natomiast w przypadku pozostałych kanałów emitowanych satelitarnie i w sieciach kablowych nastąpił wzrost z 23,4 do 26,3 proc.

Media Cyfrowego Polsatu zyskowniejsze
Cały pion mediów grupy Cyfrowy Polsat - obejmujący też portale internetowe, na czele z tymi należącymi do kupionej trzy lata temu Grupy Interia - w zeszłym kwartale osiągnął 639 mln zł przychodów, o 5 proc. więcej niż przed rokiem. W sprawozdaniu zaznaczono, że to efekt wyższych wpływów z reklam oraz od operatorów kablowych i satelitarnych.
Koszty operacyjne segmentu mediowego zwiększyły się natomiast o 4 proc. do 483 mln zł. - Traktując obszar produkcji kontentu jako naszą przewagę konkurencyjną, nieprzerwanie inwestujemy w atrakcyjność naszej oferty programowej, w tym najlepszy sport, nowe seriale oraz atrakcyjną ramówkę, co odzwierciedla się w wyższej bazie kosztowej - wyjaśniono w sprawozdaniu.
Marża EBITDA segmentu wzrosła o 1 pkt proc. do 24,5 proc., a zysk EBITDA - o 10 proc. do 157 mln zł.
Cyfrowy Polsat podtrzymuje prognozy wzrostu rynku reklamy
Grupa Cyfrowy Polsat zaznaczyła w raporcie, że podtrzymuje swoje oczekiwania co do wzrostu rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w całym br. w niskim jednocyfrowym tempie.
Cała grupa Cyfrowy Polsat w minionym kwartale zwiększyła wpływy sprzedażowe o 1,9 proc. do 3,29 mld zł, a jej zysk netto skurczył się z 282,7 do 8,1 mln zł, głównie wskutek 300 mln zł kosztów finansowych.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polsat zarobiła z reklam 4 proc. więcej