TVN Media idzie na rękę reklamodawcom w związku z pandemią
W związku z trwającą od marca pandemią koronawiursa biuro reklamy TVN Media skorygowało zasady polityki handlowej na ten rok, wprowadzając do niej dwa nowe zapisy. Chce w ten sposób wesprzeć reklamodawców borykających się z ekonomicznymi skutkami pandemii.
- Od marca żyjemy w nowej rzeczywistości. Zmiany są bardzo głębokie i dotyczą wszystkich przestrzeni, zarówno tej prywatnej, jak również społecznej czy zawodowej. Dla gospodarki kraju i rynku reklamy to zdarzenia bez precedensu. Izolacja społeczna wymusiła respektowanie rygorów, które w nagły sposób skorygowała plany większości podmiotów, z którymi współpracujemy. W tym trudnym czasie staraliśmy się zrealizować jak najwięcej działań wspierających. Publikowaliśmy artykuły dotyczące funkcjonowania biznesu w trakcie pandemii w cyklu #challengingtime, zorganizowaliśmy pomoc dla mikro przedsiębiorstw w inicjatywie #TVNpomagajmysobie. Dziś, wraz z ogłoszeniem wrześniowego cennika, dokonujemy zmian w Polityce Handlowej obowiązującej w 2020 - poinformował w liście przewodnim do reklamodawców Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media.
Pierwsza zmiana to wprowadzenie możliwości niekorygowania warunków handlowych za okres od 1 stycznia do 30 września br. dla reklamodawców, którzy nie realizują deklaracji, pod warunkiem, że udział ich wydatków rocznych netto w TVN Media w stosunku do wszystkich wydatków rocznych netto na reklamę telewizyjną, jest nie niższy niż w 2019 roku.
Druga zmiana to możliwość aneksowania wysokości deklaracji branej pod uwagę przy udzielaniu rabatu za podpisanie umowy rocznej.
Klienci TVN Media, którzy chcą skorzystać z tych możliwości muszą podpisać nową umowę lub aneks do już zawartej. - Wierzę, że takie decyzje to praktyczna realizacja wizji budowy partnerskiej relacji z klientem. Mam również nadzieję, że nowe zapisy stworzą optymalne warunki dla intensyfikacji działań komunikacyjnych w czwartym kwartale tego roku - zaznaczył Piotr Tyborowicz.
Rabaty uzależnione od poziomu wydatków
Przypomnijmy, że w ogłoszonych pod koniec 2019 roku zasadach polityki handlowej na 2020 roku TVN Media określiło m.in. wysokości rabatów dla poszczególnych grup klientów, podział reklamodawców na określone grupy w zależności od wielkości budżetów itp.
Utrzymano wcześniejszy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,2 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,2 mln zł do 18 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 18 do 26 mln zł i więcej).
Bez zmian pozostały też progi inwestycyjne dla wydatków w TVN w każdej z grup reklamodawców. Nie zmodyfikowano również poziomu rabatów dla poszczególnych klastrów - poza klientami strategicznymi. Reklamodawcy, którzy wydadzą od 18 do 21 mln zł dotychczas mieli 50 proc. rabatu. Teraz zwiększono go do 52 proc., nie tylko dla zakupu w TVN, ale też dla Premium TV.Maksymalny rabat dla reklamodawców rozwojowych wynosi 24 proc., dla kluczowych mieści się w przedziale od 28 do 47 proc.
Marketerzy, którzy zadeklarowali wydatki w TVN powyżej 21 mln zł dostają rabaty ustalane indywidualnie.
Zmniejszono próg inwestycji dla negocjacji warunków indywidualnych określanych na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmujących wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital) - z 46 mln zł do 44 mln zł.
Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką są: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: TVN Media idzie na rękę reklamodawcom w związku z pandemią