TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku
Wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadnie w IV kwartale br. o 8 proc., a w całym 2012 roku o 7,5 proc. - szacuje Grupa TVN. W odniesieniu do samego TVN spadki te wynieść mają odpowiednio 8,9 proc. i 8,2 proc.
- Cały kwartał był trudny, ale zarząd działał, by zniwelować negatywny trend na rynku reklam. Dostarczyliśmy ok. 28 mln zł oszczędności netto, co z nawiązką zrekompensowało o 25 mln niższe przychody - powiedział prezes TVN Markus Tellenbach podczas konferencji prasowej.
Spółka oczekuje, że w trwającym już IV kwartale br. uda się zaoszczędzić jeszcze więcej i dzięki temu nie odczuć niekorzystnej sytuacji na rynku reklamy. - W perspektywie IV kwartału mogę powiedzieć, że oszczędności będą znacznie wyższe niż te, które pokazaliśmy w III kwartale. Sama redukcja kosztów programmingu w IV kwartale wyniesie więcej niż nasze całe oszczędności w III kwartale - wyjaśniał wiceprezes TVN Piotr Walter.
Powołując się na dane własne oraz Starlinka, TVN podał, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale br. spadł o ok. 7,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Natomiast w okresie I-III kw. 2012 r. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce zmalał o ok. 7,3 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 
Dołącz do dyskusji: TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku