Kanał youtube’owy TVP Sport zhakowany, zniknął z platformy na dobę
W środę wieczorem kontrolę nad kanałem youtube’owym TVP Sport przejęli cyberprzestępcy. W konsekwencji na prawie dobę kanał zniknął z platformy.
Po przejęciu go przez cyberprzestęców kanał youtube’owy TVP Sport na krótko zmienił nazwę na Twitter, a potem na Tesla. Zniknęły z niego wszystkie dotychczasowe materiały wideo, pojawiła się natomiast transmisja, w której o kryptowalutach mówił m.in. Elon Musk.
Podczas transmisji zachęcano do wpłacania pieniędzy na promowana inwestycję w kryptowaluty. W czwartek od rana kanał nie był już dostępny na YouTubie.
Telewizja Polska nie ujawnia na razie, jak doszło do przejęcia kanału youtube’owego TVP Sport. - Sytuacja ta jest obecnie wyjaśniana przy współpracy z dostawcą usługi. Równolegle Telewizja Polska podjęła stosowne kroki prawne, informując m.in. Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego (CSIRT) - przekazało centrum informacji publicznego nadawcy w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.
Podkreśliło, że nadawca odzyskał już kontrolę nad kontem TVP Sport, a „pełna funkcjonalność jest sukcesywnie przywracana”.
Wieczorem profil został przywrócony.
Od wczorajszego popołudnia nasze konto na Youtube zostało zhakowane. Robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby przywrócić dostęp do naszej własności. Dzięki współpracy z Google mamy dobre wiadomości - WRÓCILIŚMY!
— TVP SPORT (@sport_tvppl) November 10, 2022
TVP SPORT 🤝 YOUTUBE
BEST FRIENDS
Na swoim kanale youtube’owym TVP Sport publikowała najciekawsze fragmenty programów, wywiady z zawodnikami i skróty spotkań, a także kilka cykli pokazywanych tylko w mediach społecznościowych. W czerwcu br. miał 485 tys. subskrybentów.
YouTube to zdecydowanie najpopularniejsza platforma wideo w Polsce. W październiku br. odwiedziło ją 26,7 mln internautów (co dało 89,5 proc. zasięgu), każdy spędził tam średnio 19 godzin, 24 minuty i 10 sekund (według badania Mediapanel).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kanał youtube’owy TVP Sport zhakowany, zniknął z platformy na dobę