„Tygodnik Powszechny” dalej ze stratą
Spółka wydająca „Tygodnik Powszechny” w ub.r. zwiększyła przychody prawie o 4 proc. do 11 mln zł, a przy minimalnym wzroście kosztów finansowych jej strata netto zmalała o prawie 130 tys. zł.
Przychody spółki Tygodnik Powszechny w ub.r. zwiększyły się rok do roku z 10,59 do 11,99 mln zł. Firma nie podaje, ile zarabia z tradycyjnej sprzedaży tygodnika, ile z jego subskrypcji cyfrowych, a ile z reklam. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 22 610 egz., o 0,36 proc. więcej niż przed rokiem.
Zarząd firmy podkreślił w sprawozdaniu, że w ub.r. kontynuowano transformację cyfrową „Tygodnika Powszechnego". - Kluczowym elementem tego procesu było zakończenie prac podjętych z inicjatywy Fundacji Tygodnika Powszechnego jako lidera projektu w ramach projektu grantowego Fundacji o nazwie „rE-medium”, mającego na celu stworzenie nowoczesnego zintegrowanego rozwiązania informatycznego (CMS, paywall, e-marketing), a następnie wdrożenie nowego systemu CMS w działania operacyjne redakcji i wydawnictwa - opisano.
Zaznaczono, że po uruchomieniu w sierpniu ub.r. tego CMS-u w krótkim czasie nastąpił „znaczący i trwały wzrost liczby subskrybentów cyfrowych, wzrost sprzedaży płatnych e-dostępów”.
Koszty „Tygodnika Powszechnego” w ryzach
Wydatki operacyjne Tygodnika Powszechnego kolejny rok z rzędu były wyższe od przychodów. Wyniosły 11,23 mln zł, o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Koszty usług obcych wzrosły z 4,31 do 4,6 mln zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 677 do 763,3 tys. zł. Zarząd spółki zaznaczył, że „przez cały rok 2023 prowadził intensywne działania mające na celu obniżenie kosztów druku i papieru, w rezultacie podejmowanych negocjacji z drukarniami udało się w ciągu roku znacząco obniżyć koszt produkcji fizycznej”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na wynagrodzenia minimalnie zmalały (z 3,98 do 3,96 mln zł), na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 1,8 do 1,31 mln zł, a koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 428,3 do 464,9 tys. zł.
Liczba pracowników etatowych firmy zwiększyła się z 25 do 26, średnia liczba stałych współpracowników zmalała z 16 do 15, zaś liczba autorów zewnętrznych - z 271 do 250.
CZYTAJ TEŻ: Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Już na pierwszej stronie
Pozostałe przychody operacyjne zmalały z 450,1 do 116,7 tys. zł (z czego suma otrzymanych dotacji z 334,1 do 89,4 tys. zł), a pozostałe koszty operacyjne - ze 120,9 do 113,2 tys. zł.
Strata operacyjna Tygodnika Powszechnego zmniejszyła się z 392,7 do 233,5 tys. zł, a strata brutto i netto - z 385 do 257,6 tys. zł.
Jak będzie w br.? W pierwszym kwartale średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” zwiększyła się o 2,64 proc. do 21 912 egz. (dane Polskich Badań Czytelnictwa). We wrześniu ub.r. cenę pisma podwyższono o złotówkę do 13 zł, uzasadniając to m.in. rosnącymi kosztami papieru i druku.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Powszechny” dalej ze stratą