Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w I półroczu br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w I półroczu 2013 roku wyniosła 344 614 egz. W porównaniu do I kwartału 2012 roku zmniejszyła się ona o 11,11 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,88 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 392 egz., notując jednak spadek wynoszący 4,19 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 139 741 egz., po spadku o 15,91 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,86 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w I półroczu br. wynosiła 27 242 egz., po jedynym wzroście w zestawieniu wynoszącym 1,97 proc. Stanowiła ona 97,98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.
Z kolei oczko niżej uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. W analizowanym okresie notował on średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 521 egz., co stanowiło 29,11 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,37 proc.
Natomiast sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła 11 896 egz., co oznacza 18,52 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 53,12 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 70,09 proc.
|
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|||||||
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||||
|
Tytuł |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
|
Fakt Gazeta Codzienna |
348 527 |
348 527 |
344 614 |
3 811 |
391 652 |
391 652 |
387 690 |
3 892 |
|
Super Express |
157 951 |
157 231 |
156 392 |
839 |
165 373 |
164 617 |
163 232 |
1 305 |
|
Gazeta Wyborcza |
229 883 |
209 010 |
139 741 |
67 038 |
264 543 |
246 252 |
166 174 |
78 062 |
|
Przegląd Sportowy |
37 134 |
37 134 |
36 257 |
751 |
44 191 |
44 191 |
43 241 |
846 |
|
Gazeta Polska Codziennie |
27 803 |
27 803 |
27 242 |
131 |
26 919 |
26 919 |
26 717 |
112 |
|
Dziennik Gazeta Prawna |
72 152 |
53 317 |
15 521 |
29 126 |
91 405 |
59 532 |
20 797 |
33 096 |
|
Rzeczpospolita |
104 904 |
64 241 |
11 896 |
45 024 |
112 719 |
85 089 |
25 375 |
55 696 |
|
Puls Biznesu |
16 611 |
11 804 |
1 945 |
7 655 |
17 791 |
12 675 |
2 149 |
8 918 |
|
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 792 |
3 731 |
1 461 |
1 864 |
7 460 |
4 393 |
1 882 |
2 112 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Ale że jeszcze jest 139 741 idotów, którzy co rano miast iść do kibelka i tam g*wno zrobić, idą do kiosku GWno kupić...