Sprzedaż dzienników w dół o ponad 10 proc. „Gazeta Wyborcza” z mniejszą przewagą nad „Rzeczpospolitą” i „DGP”
W pierwszym kwartale dzienniki ogólnopolskie sprzedawały średnio 11 proc. egzemplarzy mniej niż przed rokiem. „Fakt” ma coraz mniejszą przewagę nad pułapem 100 tys. egz., a procentowo najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 106 533 egz., co wobec 117 475 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 9,31 proc.
„Fakt” sprzedażowo ma coraz mniejszą przewagę nad pułapem 100 tys. egz., zaś „Super Express” (Grupa ZPR Media) wskutek spadków zbliża się do poziomu 50 tys. W zeszłym kwartale średnia sprzedaż ogółem tego drugiego tytułu zmalała r/r o 12,87 proc. do 59 980 egz.
Najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”
Procentowo najmocniej w dół poszła przeciętna sprzedaż „Gazety Wyborczej” (Agora) – o 19,22 proc. do 28 948 egz. Powyżej pułapu 20 tys. są jeszcze dwa dzienniki. Wynik „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) zmniejszyły się o 6,78 proc. do 23 799 egz., zaś w przypadku „Dziennika Gazety Prawnej” – o 10,96 proc. do 21 629 egz.
CZYTAJ TEŻ: Amerykanie wycofali się z mediów Axel Springer. Koncern bez ogłoszeń i długów
Najmniejsze spadki zanotowały zaś zajmujące ostatnie pozycje tytuły o profilu biznesowym. Przeciętna sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) poszła w dół o 5,59 proc. do 12 323 egz., zaś „Parkietu” (Gremi Media) – jedynie o 0,04 proc. do 2 736 egz.
Łącznie średnia sprzedaż ogółem dziewięciu dzienników z rankingu w pierwszym kwartale br. wynosiła 288 214 egz., co wobec 324 010 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 11,1 proc.
W e-wydaniach „DGP” przed „Rzeczpospolitą” i „Pulsem Biznesu”
Zdecydowanie największą sprzedaż wydań cyfrowych osiągają trzy dzienniki biznesowe. Średni wynik „Dziennika Gazety Prawnej” w tym obszarze zmalał z 15 506 do 15 145 egz., „Rzeczpospolita” zanotowała wzrost z 14 401 do 14 513 egz., zaś „Puls Biznesu” – spadek z 10 692 do 10 349 egz.
CZYTAJ TEŻ: „Gazeta Wyborcza” i Gazeta.pl jako osobne spółki. Na początek zyski
Te statystyki nie obejmują subskrypcji cyfrowych, które dzienniki oferują w różnych wariantach. W tym obszarze liderem jest „Gazeta Wyborcza”, od paru kwartałów mająca ok. 300 tys. subskrybentów cyfrowych. Jak niedawno analizowaliśmy, na koniec ub.r. na portalu „GW” aktywnych było ponad 302 tys. aktywnych płatnych dostępów cyfrowych.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w dół o ponad 10 proc. „Gazeta Wyborcza” z mniejszą przewagą nad „Rzeczpospolitą” i „DGP”