Unia Owocowa apeluje do mediów o „przywrócenie na łamach niezależnego rzemiosła dziennikarskiego”
Unia Owocowa apeluje do mediów o obiektywne przedstawianie „krytycznej sytuacji” w branży sadowniczej. Zwraca uwagę na „falę hejterskich artykułów i komentarzy” jednoznacznie obwiniających za nią Grupy Producentów i ich zarządy.
Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa zaznacza w apelu, że w obserwuje w „ostatnich tygodniach w niektórych mediach branżowych i na profilach facebookowych (...) falę hejterskich artykułów i komentarzy, jednostronnie obwiniających za krytyczną sytuację w branży sadowniczej Grupy Producentów i ich Zarządy. Materiały te szerzą mowę nienawiści i mogą doprowadzić do prawdziwej tragedii, czego zapowiedź pojawiła się w upublicznionych listach z pogróżkami skierowanymi do rodzin Prezesów firm zajmujących się obrotem owocami”.
Unia Owocowa apeluje do mediów, „o przywrócenie na swoich łamach niezależnego rzemiosła dziennikarskiego, które nakazuje obiektywne przedstawienie, w publikowanych treściach, racji wszystkich stron oraz pokazywanie pełnego obrazu polskiego rynku sadowniczego, który mierzy się z wieloma wyzwaniami”.
„Apelujemy do mediów o budowanie platformy porozumienia”
Zaznacza, że nie uchyla się od „współodpowiedzialności za sytuację w branży”, ale protestuje przeciw „obsadzaniu (…) w roli podmiotów odpowiedzialnych za kryzys na rynku jabłkowym”, dodając, że problemem polskiego rynku sadowniczego jest „niski stopień zorganizowania sadowników w Grupy dysponujące odpowiednią siłą, by negocjować ceny z sieciami sprzedaży, przemysłem oraz odbiorcami zagranicznymi”.
Unia dodaje, że największe Grupy Producentów nie przekraczają 1 proc. udziału w rynku. „Apelujemy do mediów o budowanie platformy porozumienia, w miejsce negatywnych nastrojów i dzielenia branży, gdyż tylko taka strategia oraz świadomość wspólnych korzyści do osiągnięcia przez całą branżę może przynieść wymierne efekty.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Unia Owocowa apeluje do mediów o „przywrócenie na łamach niezależnego rzemiosła dziennikarskiego”