Unilever zwiększył sprzedaż o ponad 7 proc.
Koncern Unilever, do którego należą takie marki jak Dove, Rexona i Hellmann's w pierwszym kwartale tego roku zwiększył sprzedaż bazową o 7,3 proc.
Unilever w związku z wojną w Ukrainie zmienił swoje prognozy dotyczące tegorocznych wyników. Koncern szacuje inflację kosztów produkcji w drugiej połowie roku na około 2,7 mld euro. Wzrost sprzedaży bazowej w 2022 r. będzie zbliżony do górnej granicy wcześniej prognozowanego przedziału 4,5 proc. do 6,5 proc..
Zobacz: Procter&Gamble i Unilever też rezygnują z Rosji
Unilever zapowiada dalsze inwestycje w marketing, badania i rozwój oraz nakłady kapitałowe swoich marek.
Wedle szacunków bazowa marża operacyjna za pierwsze półrocze 2022 roku znajdzie się w przedziale od 16 proc. do 17 proc.. W związku z trwającą w Ukrainie wojną całoroczna marża operacyjna powinna znaleźć się bliżej 16 proc. - zapowiedziano w nocie prasowej.
Zobacz: Unilever przestanie reklamować swoje produkty spożywcze dzieciom
Wzrost sprzedaży bazowej Unilevera w pierwszym kwartale roku wyniósł ogółem 7,3 proc. (rok do roku). Sprzedaż pod względem wartości wzrosła o 8,3 proc. z tytułu cen, natomiast w wolumenie spadła o 1 proc. W Europie sprzedaż wzrosła o 0,7 proc., wzrostowi cen na kontynencie towarzyszył spadek wolumenu.
Obroty koncernu w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wzrosły o 11,8 proc. do 13,8 mld euro. Sprzedaż w internecie stanowi 14 proc. ogółu sprzedaży koncernu.
Przychody ze sprzedaży produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych wzrosły o 7,1 proc., w tym 7,4 proc. w wartości pieniężnej, spadły o 0,3 proc. w wolumenie. Sprzedaż chemii domowej wzrosła o 9,2 proc., z czego 12,5 proc. to wzrost wartości, a spadek 2,9 proc. wolumenu.
Zobacz: Unilever daje rodzicom specjalne urlopy i elastyczny czas pracy
Wzrost sprzedaży bazowej Unilevera
- Dobrze radzimy sobie w bardzo trudnym środowisku kosztów produkcji. Wzrost sprzedaży bazowej o 7,3 proc. wynikał z dobrej polityki cenowej, przy ograniczonym wpływie wolumenu w kwartale. Wyniki te osiągnęliśmy w warunkach znacznego wzrostu kosztów produkcji, który przyspieszył w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, oraz tragedii ludzkiej związanej z wojną na Ukrainie - komentuje dyrektor generalny Unilevera Alan Jope. - Jest jeszcze wiele do zrobienia, ponieważ musimy przeprowadzić naszą firmę przez bezprecedensową inflację kosztów, ale robimy duże postępy. Zależy nam na utrzymaniu tego tempa wzrostu i konkurencyjności.
23 marca Unilever rozpoczął pierwszą transzę w wysokości 750 mln euro z programu skupu akcji własnych o wartości do 3 mld euro, ogłoszonego 10 lutego 2022 roku.
- Kolejny solidny kwartał wzrostu sprzedaży opiera się na poprawie dynamiki wzrostu, którą osiągnęliśmy w 2021 r., a jej fundamentem jest zwiększona koncentracja Unilevera na doskonałości operacyjnej oraz zdyscyplinowane przestrzeganie wybranych przez nas priorytetów strategicznych. Utrzymujemy silne inwestycje w nasze najlepsze marki, zwiększając w kwartale wartość naszych marek o wartości ponad 13 mld euro o 8,8 proc. - skomentował w raporcie Alan Jope.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Unilever zwiększył sprzedaż o ponad 7 proc.