Viaplay.pl z 2,2 mln użytkowników. Player i platformy Polsatu mocno w górę (TOP10)
Viaplay w pierwszym pełnym miesiącu działalności w Polsce zanotowała 2,25 mln użytkowników. Duże wzrosty osiągnęły Player i powstałe po zamknięciu Ipli platformy Polsat Box Go i Polsat Go, a zdecydowanym liderem pozostaje Netflix - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu br. Netflix, jako strona www i aplikacja mobilna, miał 11,37 mln polskich użytkowników, co przełożyło się na 38,98 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Netflix ma prawie trzy razy więcej odwiedzających niż kolejne trzy witryny w zestawieniu. WP.pl w obszarze VoD i OTT miała 4,49 mln użytkowników i 15,39 proc. zasięgu, składa się to przede wszystkim ruch na platformie WP Pilot. W przypadku wszystkich platform z rankingu podano łączny ruch w serwisach www i aplikacjach mobilnych.
Polsat Box Go i Polsat Go zamiast Ipli
Playera (TVN Grupa Discovery) odwiedziło 4,37 mln internautów, co dało 15 proc. zasięgu, a uruchomiony na początku września Polsat Box Go - 3,99 mln użytkowników (13,68 proc. zasięgu). Obie platformy działają wyłącznie w modelu subskrypcyjnym, na Playerze niedawno wzrosła cena jednego z pakietów.
W związku z rebrandingiem Grupy Polsat Plus zamknięto Iplę, w jej miejsce oprócz Polsat Box Go uruchomiono darmową platformę Polsat Go, która we wrześniu miała 2,61 mln odwiedzających i 8,94 proc. zasięgu.
CDA Premium, stanowiący część VoD/OTT portalu CDA.pl zanotowało 3,06 mln użytkowników i 10,5 proc. zasięgu. Platforma na koniec czerwca br. miała 336,8 tys. subskrybentów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. W sierpniu zaoferowano im dodatkowo nową opcję - CDA TV ze streamingiem 90 stacji telewizyjnych.
Portal TVP.pl odwiedziło 2,81 mln użytkowników (dało to 9,64 proc. zasięgu), a platformy HBO (głównie HBO GO, HBO Max ma pojawić się w Polsce na początku 2022 roku) - 2,71 mln internautów (9,3 proc. zasięgu).
Viaplay.pl z 2,2 mln polskich użytkowników
Szwedzka platforma Viaplay, która pojawiła się w Polsce na początku sierpnia, we wrześniu miała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu. W połowie sierpnia zaczęła transmitować niemiecką ligę piłkarską, a w połowie września inne rozgrywki futbolowe: Ligę Konferencji i Ligę Europy.
W sierpniu Viaplay została włączona do ofert sieci kablowych UPC Polska i Vectra, a na początku września - do oferty sieci telekomunikacyjnej Play, m.in. w ramach usługi Play Now TV.
Viaplay, tak samo jak Netflix czy HBO, nie podaje, ilu subskrybentów ma w Polsce. Właściciel szwedzkiej platformy w lipcu podwyższył z 250 do 500 tys. prognozę wzrostu liczby subskrybentów Viaplay do końca br. poza Skandynawią. Ich zdecydowana większość ma zostać pozyskana w Polsce.
Z kolei nc+GO (należące do Canal+ Polska) miało w zeszłym miesiącu 1,24 mln odwiedzających i 4,26 proc. zasięgu. Platforma, dostępna tylko dla klientów usługi telewizyjnej Canal+, jest stopniowo wygaszana - od połowy lipca każdy abonent może z niej korzystać maksymalnie na dwóch urządzeniach jednocześnie. Z drugiej strony Canal+ Polska rozwija działającą od półtora roku platformę Canal+ online, z której odpłatnie mogą korzystać wszyscy internauci.

Netflix ze spadkiem, Player w górę
W porównaniu z sierpniem Netflix stracił 577,4 tys. polskich użytkowników (to 4,8 proc. w dół), natomiast Player osiągnął wzrost o 1,16 mln (czyli 36,2 proc.).
Efekt początku jesiennej ramówki widać też na TVP.pl, która zyskała 627,9 tys. internautów (to 28,8 proc. w górę).
Bardzo duże wzrosty wyników Polsat Box Go (z 1,34 do 3,99 mln użytkowników) i Polsat Go (z 648,2 tys. do 2,61 mln) wynikają także z tego, że w sierpniu obie platformy dopiero zaczynały działać.
Na Viaplay prawe milion internautów więcej
Z kolei Viaplay.pl osiągnęła wzrost o 978,8 tys. użytkowników, czyli 77 proc.
Na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 109,2 tys. (3,4 proc.), na platformach HBO - o 173,5 tys. (6 proc.), a na nc+GO - o 257,6 tys. (17,2 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Viaplay.pl z 2,2 mln użytkowników. Player i platformy Polsatu mocno w górę (TOP10)
Viaplay ma 2,2 mln użytkowników, czyli, że 2,2 mln osób płaci za dostęp do tego serwisu?