Volvo przedstawia hybrydowy model Polestar 1 dostępny tylko w subskrypcji
Koncern Volvo zaprezentował nowy model auta o nazwie Polestar 1. Samochód został wyposażony w hybrydowy napęd zapewniający moc na poziomie 600 koni mechanicznych. Firma zamierza produkować rocznie około 500 sztuk Polestara 1 i oferować go jedynie w ramach subskrypcji.
Volvo Polestar ma być sportowym samochodem w wersji coupe opartym konstrukcyjnie na platformie Volvo SPA, a według zapowiedzi producenta większość elementów nadwozia zostanie wykonana z włókna szklanego.

Polestar 1 będzie posiadał napęd hybrydowy. Jednym z jego elementów jest silnik spalinowy o pojemności 2 litrów, drugim zaś 2 silniki elektryczne. Cała konstrukcja ma zapewnić moc na poziomie 600 KM.

Silniki elektryczne przekażą moc na tylną oś i mają wystarczyć po naładowaniu na pokonanie dystansu 150 km. Z kolei moc generowana przez 4-cylindrową jednostkę spalinową będzie napędzać przednie koła pojazdu.
Samochód ma wykorzystywać m.in. Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension, a nadwozie z elementami z włókna węglowego ma pomóc w redukcji masy.

Volvo zapowiada, że produkcja Polestara 1 rozpocznie się w 2019 r. w Chinach, a rocznie taśmę montażową będzie opuszczać ok. 500 sztuk samochodów.
Nowy model nie będzie dostępny w tradycyjnej sprzedaży, a jedynie w modelu subskrypcyjnym. W zamian za nieznaną na razie opłatę samochód będzie można wypożyczyć na okres 2 lub 3 lat.

Kolejne modele marki Polestar nie będą już hybrydami - będą w pełni elektryczne. Pod koniec 2019 zacznie się produkcja Polestara 2, który ma być konkurentem Tesli Model 3.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Volvo przedstawia hybrydowy model Polestar 1 dostępny tylko w subskrypcji
Na przykład - wymyśliły artykuł PR-owski w portalu dziennikarskim.
Panom (i paniom) Chińcom polscy dziennikarze mówią grzeczne sie, sie.
idź stąd..
Radzę się najpierw doinformować jak wygląda podział w Volvo po przejęciu przez chińską firmę, a dopiero później komentować.