SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W tym ujęciu TVN24 jest liderem. A Republika daleko za TVP Info

TVN24 był w czerwcu br. liderem wśród stacji informacyjnych pod względem liczby wyemitowanych spotów. Najmniej reklam pokazała Republika, zaś największy spadek liczby spotów w skali roku dotknął kanał wPolsce24 – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z danych Nielsena, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w TVN24 w czerwcu wyemitowano 26 048 reklam. To 1 711 więcej niż rok wcześniej. Reklamowanych marek było tyle samo - 407. Wśród marek, które pokazały najwięcej reklam były m.in.: Żabka, Velobank, Perła piwo, Media Expert, Kaufland, Lidl, Uber, Play, Orange, Apart czy Castorama.

Drugą pod względem liczbą spotów stacją informacyjną były Wydarzenia24. Wyemitowano w niej 23 832 reklamy - 1432 mniej niż w czerwcu 2024 roku. Spadła też liczba reklamowanych marek - z 234 do 202.  Najsilniej reklamowały się tutaj: piwa Lech i Tyskie, PKO BP, Santander Bank Polska, Warka, Zatecky, Lotto, Media Expert, Decathlon, Skyshowtime, Nurofen czy Lotto.

Reklamowe podium zamyka kanał wPolsce24 z liczbą 17 556 spotów. To 5 871 reklam mniej niż przed rokiem. Co ciekawe - na ten antenie było mniej spotów, ale liczba reklamowanych marek wzrosła rok do roku z 120 do 162. 
W tej stacji najwięcej reklam pochodziło od takich brandów, jak m.in. Kaufland, Aldi, Lidl, Kaufland, Lech, Perła piwo, Porsche, Renault, Tyskie, Uber, Santander Bank Polska.

Zobacz też: “Fakty” liderem serwisów informacyjnych

W Republice przybyło reklam

Kolejne miejsce zestawienia należy do Polsat News, który pokazał 15 753 spotów – o 1 504 mniej niż przed rokiem. W omawianym okresie wzrosła jednak liczba reklamujących się w tej stacji marek: z 342 do 352. Wśród tych, które wyemitowały najwięcej spotów znalazły się m.in. Litorsal, Allegro, Lidl, Leroy Merlin, Lays, KFC, Jeep, Ibesan, Volkswagen czy Vizik. 

Dalej w rankingu znajduje się TVP Info. Tutaj w czerwcu br. wyemitowano 12 226 reklam, czyli 613 mniej niż rok temu. Nastąpił ich spadek mimo zwiększenia liczby reklamowanych marek - z 222 do 264. Najwięcej reklam wyemitowały tu takie marki, jak: Carrefour, PKO BP, Allegro, Aldi, Żabka, Euro RTV AGD czy Lorenz Bahlsen. 

Ostatnie miejsce wśród stacji informacyjnych pod względem liczby spotów należy do Republiki. W tej stacji w czerwcu pokazano jedynie 4 384 reklamy. To 712 spotów więcej niż w czerwcu ub.r. Wzrosła też liczba aktywnych reklamowo marek - z 71 do 88. Wśród najaktywniejszych brandów były: Zondacrypto, Mango, “Gazeta Polska”, Małopolska, miasto Chełm, Inpost czy piwo Perła. 

Dołącz do dyskusji: W tym ujęciu TVN24 jest liderem. A Republika daleko za TVP Info

49 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dd
Reklamodawcy wolą reklamować się w niszowych stacyjkach żeby nie narazić się władzy i jej psychofanom. Witamy na Białorusi!
73 17
odpowiedź
User
Promek24
Gdzie miliony precz Republika mamy dosc...niech juz konczy propagandy...nie idzie patrzec
14 60
odpowiedź
User
Max27
Na szczęście ludzie wiedzą że niezależne media są potrzebne i chojnie wspierają. Niestety reklamodawcy boją się władzy i represji i stąd ten niczym nie uzasadniony bojkot. Warto wspomnieć że Republika wyprzedza TVN24 także w grupie komercyjnej.
69 18
odpowiedź