W Wielkiej Brytanii rozszerza się inicjatywa "Ad Net Zero". Neutralność klimatyczna w reklamie
Brytyjscy gracze rynku reklamowego i mediowego - Accenture, Channel 4, Google, WPP i Unilever - dołączają do lokalnej inicjatywy "Ad Net Zero". Jej celem jest osiągnięcie przez reklamodawców do 2030 roku neutralności klimatycznej (czyli zerowej emisji dwutlenku węgla).
"Ad Net Zero" została uruchomiona w ubiegłym roku przez brytyjskie stowarzyszenia branży reklamy - Advertising Association (AA), Incorporated Society of British Advertisers oraz Institute of Practitioners in Advertising. Do prjektu dołączyły takie agencje reklamowe jak adam&eveDDB, Droga5 czy Wieden + Kennedy
W ramach "Ad Net Zero" powołano pięć grup roboczych, w których opracowywane są analizy dotyczące skali i emisji dwutlenku węgla pochodzącego z operacji biznesowych w branży reklamowej oraz sposobów ich redukcji. Osobna komórka pracuje nad rozwiązaniami zmniejszającymi wydzielanie CO2 w wyniku emisji reklam. Inny zespół przygotowuje pomysły, jak zredukować emisję dwutlenku węgla z planów zdjęciowych, w trakcie których kręcone są reklamy.
- Naszą ambicją jest obranie takiego kierunku, by branża reklamy zmniejszała emisję CO2. Będziemy również skupiać się na tym, jak kreatywnie wspierać szybkie zmiany w zachowaniach konsumentów, które są niezbędne, aby rozwiązać kryzys klimatyczny, przed którym wszyscy obecnie stoimy - powiedział szef inicjatywy "Ad Net Zero" Stephen Woodford.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: W Wielkiej Brytanii rozszerza się inicjatywa "Ad Net Zero". Neutralność klimatyczna w reklamie