Znana sieć hipermarketów kupuje producenta telewizorów Smart TV
Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart kupuje dostawcę sprzętów elektronicznych Vizio. Za przejęcie producenta m.in. telewizorów z systemem operacyjnym SmartCast zapłaci blisko 2,3 mld dolarów.
Dzięki przejęciu firmy, słynne hipermarkety i supermarkety będą stanowić bazę do dystrybucji sprzętów Vizio. Walmart zyska możliwość promocji swoich produktów i dodatkowe źródło przychodów w postaci reklam. Tym samym koncern pójdzie w ślady Google czy Amazona. Systemy operacyjne Android TV i Google TV są instalowane na kolejnych urządzeniach. Można dzięki nim korzystać z ponad 10 tysięcy aplikacji.
Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Amazon planuje uniezależnić się od systemu operacyjnego autorstwa Google. Na nowych przystawkach i odtwarzaczach multimedialnych Fire TV ma pojawić się system pod nazwą Vega. Obecnie są sprzedawane z oprogramowaniem FireOS, opartym na Androidzie. O reklamy dzięki usługom Samsung TV Plus i LG Channels z kanałami FAST zabiegają też producenci telewizorów z Korei Południowej.
18 mln aktywnych użytkowników
Po transakcji ma dojść do szybkiego zacieśnienia współpracy obu firm. - Jest wiele powodów do radości w związku z tym przejęciem. Wierzymy, że zorientowany na klienta system operacyjny Vizio zapewnia doskonałe wrażenia wizualne w atrakcyjnych cenach. Wierzymy również, że przyniesie to wysokie przychody reklamowe. Nasza firma medialna, Walmart Connect, pomaga markom tworzyć bezpośrednie relacje z milionami klientów, którzy robią u nas zakupy każdego tygodnia. Wierzymy, że połączenie tych dwóch biznesów będzie miało wpływ na to, jak na nowo zdefiniujemy skrzyżowanie handlu detalicznego i rozrywki - stwierdził Seth Dallaire, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. przychodów w Walmart US.
Walmart podał, że dzięki urządzeniom Vizio jego system operacyjny SmartCast posiada 18 mln aktywnych kont. To wzrost o około 400 proc. od 2018 roku. Na świecie można znaleźć też 220 mln urządzeń z Android TV lub Google TV. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 70 mln. Samsung może pochwalić się ponad 200 mln aktywnych telewizorów Smart (Tizen). Podobnie wyglądała na początku roku liczba użytkowników sprzętów z systemem operacyjnym LG (WebOS).
Android TV/Google TV zapewnia dostęp do największej liczby aplikacji. Często nowe aplikacje są dostępne tylko na urządzeniach z tym systemem. Za pośrednictwem SmartCast można korzystać z aplikacji typu Netflix, YouTube, TikTok, Max, Apple TV+, Hulu czy Disney+
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Znana sieć hipermarketów kupuje producenta telewizorów Smart TV