WhitePress otwiera działalność w Brazylii
Międzynarodowa platforma do automatyzacji content marketingu WhitePress ogłosiła start działań w Brazylii.
Na czele brazylijskiego oddziału WhitePress stanął Marcelo Romualdo, który jako Brazil country manager odpowiada za stały nadzór i kontakt z tamtejszym zespołem.
- W stronę rynku brazylijskiego patrzymy śmielej, również ze względu na obecną tam Polonię, a także sprzyjające warunki do nawiązywania współpracy gospodarczej z tym krajem. Tym tropem poszliśmy i my, dlatego Brazylia stała się 27 krajem, na którym rozpoczęliśmy budowanie swojej obecności oraz oferty - komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress i dodaje, że w Brazylii najbardziej popularną wyszukiwarką jest zdecydowanie Google (99 proc.), co znacznie ułatwia pozycjonowanie swojej witryny na tym rynku i otwiera pole do działania dla polskich marek.
Tomasz Domański, head of international growth WhitePress przyznał, że sam etap przygotowań do wejścia na rynek brazylijski trwał dłużej niż w przypadku krajów, które były znacznie bliżej Polski pod względem kulturowym i geograficznym, a przygotowanie techniczne platformy do obsługi kraju położonego poza UE było największym wyzwaniem dla całego zespołu projektowego i działu IT.
- Na początku 2022 roku założyliśmy spółkę w Brazylii i otworzyliśmy biuro w Sao Paulo, ale zanim to nastąpiło przygotowywaliśmy się do tego ruchu bardzo skrupulatnie. Wejście na jakikolwiek zagraniczny rynek wymaga dokładnych analiz rynkowych, znajomości danego systemu ekonomicznego, a także przepisów prawnych i podatkowych, które w przypadku Brazylii są szczególnie zawiłe. Warto też rozważyć budowanie lokalnego teamu na miejscu, który będzie w stałym kontakcie z centralą. Takie zadanie w naszym teamie pełni – dodaje Domański.
WhitePress zdobywa kolejne rynki
Lokalny zespół WhitePress pracuje obecnie na miejscu nad bezpośrednimi relacjami z wydawcami i na ten moment użytkownicy za ich pośrednictwem mogą zamawiać publikacje na ponad 800 portalach brazylijskich.
W listopadzie WhitePress ogłosił również rozpoczęcie działań na rynkach, czyli w krajach skandynawskich i Finlandii. W Szwecji za pośrednictwem platformy można już publikować na 415 portalach, w Danii na 500, z kolei w Norwegii – 281, a w Finlandii ponad 200.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: WhitePress otwiera działalność w Brazylii