Nowa reporterka w „Wiadomościach”. Robiła research do relacji z fikcyjnym projektantem mody
W „Wiadomościach” jako autorka materiałów zadebiutowała Alicja Kukuła. W redakcji pracuje od kilku lat jako researcherka, ponad trzy lata temu współtworzyła materiał z nieistniejącym projektantem mody, który chwalił stroje Agaty Kornhauser-Dudy.
Do wtorkowego głównego wydania „Wiadomości” Alicja Kukuła przygotowała krótki przegląd informacji z zagranicy.
Jak już opisywaliśmy, taki format relacji pojawił się w programie wiosną br. Przygotowują je zarówno dziennikarze „Wiadomości”, reporterzy Maria Stepan i Kinga Bednarek (ta druga jako autorka relacji zadebiutowała w maju br.), jak też dziennikarze TVP Info, m.in. Agnieszka Zelek, Dariusz Wrzosek i Wojciech Tymiński.
Czytaj też: Monika Borkowska w kolejnym programie TVP Info
Alicja Kukuła z „Wiadomościami” jest związana od kilku lat. Dotychczas pełniła przede wszystkim funkcję researcherki, współtworzyła relacje m.in. z Kingą Kwiecień i Bartoszem Łyżwińskim.
W czerwcu 2020 roku, w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi, Kwiecień i Kukuła przygotowały materiał chwalący prezydentową Agatę Kornhauser-Dudę, w którym jej styl ubierania chwalił mało znany, prawdopodobnie wymyślony, projektant mody Christian Paul. Natomiast w ich materiale wyemitowanym krótko przed Bożym Narodzeniem w 2020 roku informację o Gwieździe Betlejemskiej i Trzech Królach zilustrowano ujęciami z komedii grupy Monty Python „Żywot Briana”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od drugiej połowy października materiały do głównego wydania „Wiadomości” przygotowuje Joanna Paprocka. We wcześniejszych miesiącach do redakcji dołączyli zaś Bartosz Łyżwiński i Małgorzata Gałka z „Panoramy” oraz Tomasz Handkus z TVP3 Katowice.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 2,8 mln osób o (1,9 proc. więcej niż przed rokiem), z czego 1,93 mln w TVP1, 826,8 tys. w TVP Info i 40,3 tys. w TVP Polonia. Program miał 91,2 tys. widzów więcej niż „Fakty” TVN.
Czytaj też: Morawiecki do pracowników TVP: będziemy bronić was do końca
Od kilku lat Telewizja Polska ze względu na treści emitowane w TVP Info i programach informacyjnych jest wśród najgorzej ocenianych mediów w kraju. W niedawnym sondażu państwowego instytutu CBOS działalność Telewizji Polskiej negatywnie oceniło 45 proc. Polaków, a dobrze 39 proc. TVP i Radio Maryja jako jedyni nadawcy zanotowali więcej ocen krytycznych niż pozytywnych, dużo lepiej zostali ocenieni TVN i Polsat.
W marcowym sondażu Ipsos 69 proc. Polaków uznało, że "Wiadomości" TVP nie pokazują prawdy o wydarzeniach w kraju. Program najbardziej wiarygodny jest dla zwolenników PiS, osób w wieku ponad 60 lat i z wykształceniem zawodowym. Z kolei w badaniu na potrzeby raportu Reuters Institute 47 proc. Polaków stwierdziło, że nie ma zaufania do informacji z Telewizji Polskiej, a przeciwną opinię wyraziło 28 proc. TVP wypadała najgorzej w zestawieniu obejmującym czołowych nadawców telewizyjnych, radiowych, marki prasowe i internetowe.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Nowa reporterka w „Wiadomościach”. Robiła research do relacji z fikcyjnym projektantem mody