TVN24 przed Republiką. Ogłoszenie wyników exit poll z większą widownią niż dwa tygodnie temu
Nieco nad 9,2 mln widzów zasiadło w niedzielę po godz. 21.00 przed telewizorami w oczekiwaniu na pierwszy sondażowy wynik exit poll po drugiej turze wyborów prezydenckich. Tym samym w tym czasie wyborcze wieczory transmitowane przez 11 stacji miały większą widownię niż dwa tygodnie temu. Liderem oglądalności ponownie było TVN24 przed Republiką. Potem okazało się, że wynik exit poll dał zwycięstwo Rafałowi Trzaskowskiemu, a wybory w rzeczywistości wygrał Karol Nawrocki.

W niedzielę 1 czerwca wieczorem aż 11 stacji telewizyjnych nadawało na swojej antenie wyborcze programy specjalne. Punktem kulminacyjnym było ogłoszenie wyników exit poll w drugiej turze wyborów prezydenckich.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, między godziną 21.00 a 21.10 przed telewizorami zasiadło 9 206 668 mln widzów, chcących poznać pierwsze sondażowe wyniki wyborów, które w większości stacji bazowały na badaniu pracowni IPSOS (jedynie Republika podobnie jak w pierwszej turze skorzystała z sondażu OGB).

Najwięcej widzów, bo aż 2,3 mln, wybrało w tym czasie kanał TVN24, dostępny tylko w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.
Drugą najpopularniejszą stacją była TV Republika z 2,03 mln widownią, a następnie TVN, nadający te sam program co TVN24, który włączyło 1,15 mln osób (obie stacje nadają też w telewizji naziemnej).
Anteny Grupy Warner Bros. Discovery przyciągnęły w sumie 3,44 mln odbiorców.
Czytaj także: Wybory za nami. Oto media, które się wyróżniały. I pozytywnie, i negatywnie
Telewizyjną Jedynkę w kluczowym momencie wyborczego wieczoru wybrało 1,12 mln widzów, a TVP Info 569 tys. odbiorców. Biorąc pod uwagę oglądalność TVP Polonia (112 tys.), łączna widownia wszystkich trzech anten TVP sięgnęła 1,79 mln odbiorców.
864 tys. widzów obejrzało wyniki exit poll w Polsacie, który w czasie pierwszej tury wyborów nie transmitował wieczoru wyborczego na swojej głównej antenie. Wszystkie cztery kanały Grupy Polsat osiągnęły łączny wynik 1,67 mln osób, a spośród kanałów informacyjnych najwięcej widzów miał Polsat News: 366 tys. widzów, następnie Wydarzenia24: 342 tys. widzów i Polsat News Polityka, który z widownią 99 tys. widzów zamyka nie tylko zestawienie kanałów należących do Polsatu, ale i wszystkich 11 anten transmitujących prezentacje wyników exit poll w niedzielny wieczór.
Na dziewiątej pozycji w zestawieniu z wynikiem 269 tys. widzów zanotowała stacja wPolsce24 należąca do braci Karnowskich.
Exit poll sprzeczny z ostatecznym wynikiem wyborów
Podane o 21.00 wyniki exit poll - zarówno pracowni IPSOS, jak i OGB - wskazywały na nieznaczne zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego. Kolejny sondaż tzw. late poll z godz. 23 dawał już wygraną Karolowi Nawrockiemu, którą w poniedziałek rano potwierdziła oficjalnie Państwowa Komisja Wyborcza. Na kandydata popieranego przez PiS zagłosowało 50,89 proc. wyborców, na Rafała Trzaskowskiego 49,11 proc.
Sondażowe wyniki po II turze z jeszcze większą widownią
W porównaniu do pierwszej tury wyborów prezydenckich oglądalność wieczorów wyborczych z 1 czerwca była wyższa o ok. 800 tys. widzów. Wówczas liderem oglądalności także było TVN24, następna była Republika, a podium zamykała TVP1.
Ilu widzów miały poszczególne wieczory wyborcze?
Wieczory wyborcze poszczególnych stacji były nadawane w różnych godzinach, na głównych antenach trwały krócej, a w stacjach newsowych trwały do nocy. Program TVN “Czas decyzji. Prezydent 2025”, między godz. 20.55 a 21.46, zgromadził średnio 993 tys. widzów, a program w TVN24, między 20.19 a 00.20 w nocy 1,6 mln. W tym samym czasie czterogodzinny wieczór wyborczy TV Republiki śledziło średnio 1,16 mln osób, a program w TVP Info wybrało średnio 452 tys. widzów.
Spośród anten informacyjnych należących do Grupy Polsatu, które między godz. 20.19 a 00.20 nadawały program „Polska wybiera. Wybory prezydenckie”, największą widownię miały Wydarzenia24, gromadząc przed odbiornikami 308 tys. osób. Następny był Polsat News ze średnią 279 tys. widzów.
Zestawienie zamknęło Polsat News Polityka z wynikiem 96 tys. osób. W sumie wszystkie trzy kanały newsowe Polsatu oglądało w czasie wieczoru wyborczego średnio 684 tys. widzów.
Stację wPolsce24 w tym samym czterogodzinnym paśmie wyborczym włączyło średnio 211 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: TVN24 przed Republiką. Ogłoszenie wyników exit poll z większą widownią niż dwa tygodnie temu
Republika 1 czerwca 2025 była nr 1 wśród wszystkich stacji, z internetem zmiażdżyła konkurencję totalnie. Między 21.00 a 21.01 lub 21.02 wyniki to humbug.
Republika wygrała maj 2025 z TVN24, wygrała też z prawie wszystkimi innymi, będąc drugą stacją w Polsce.
Nic WM nie zrozumiała z wczorajszych wyborów....
Republika 1 czerwca 2025 była nr 1 wśród wszystkich stacji, z internetem zmiażdżyła konkurencję totalnie. Między 21.00 a 21.01 lub 21.02 wyniki to humbug.
Republika wygrała maj 2025 z TVN24, wygrała też z prawie wszystkimi innymi, będąc drugą stacją w Polsce.
Nic WM nie zrozumiała z wczorajszych wyborów....