Wirtualna Polska po turystycznym lecie. Rekordowy zysk
Sezon letni w Wirtualnej Polsce Holding upłynął pod znakiem sporych wzrostów w segmencie turystycznym. Biznes reklamowo-subskrypcyjny zyskał dużo mniej, chociaż jego dynamiki były lepsze niż w pierwszym półroczu. Firma wypracowała rekordowe przychody i zysk w swojej historii.
 
                                W trzecim kwartale 2024 r. przychody sprzedażowe Wirtualnej Polski Holding sięgnęły 437,38 mln zł, rosnąc rok do roku o 7,9 proc. Te gotówkowe zwiększyły się o 8,3 proc. do 429,73 mln zł.
Najmocniej przyczynił się do tego pion turystyczny (obejmuje przede wszystkim Wakacje.pl, Nocowanie.pl i platformy kupionej dwa lata temu Grupy Szallas), który w trzecim kwartale wypracował swoje najwyższe wyniki. Od lipca do września br. jego wpływy poszły w górę r/r o 12,2 proc. do 208,39 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA - z 83,36 do 85,33 mln zł. - Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał - kluczowy w tym obszarze - bardzo solidnymi wzrostami - stwierdził w komunikacie giełdowym Jacek Świderski, prezes i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding.
Pod koniec września obszar turystyczny firmy powiększył się wraz z przejęciem za 16,7 mln euro 80 proc. udziałów spółki Creative Eye, do której należy rumuńska platforma turystyczna Litoralul Romanesc.
Reklama i subskrypcje 6 proc. w górę
Segment reklamowo-subskrypcyjny Wirtualnej Polski Holding w zeszłym kwartale rósł prawie dwa razy słabiej od turystycznego. Jego przychody zwiększyły się r/r o 6,4 proc. (te gotówkowe - o 7,2 proc.), a skorygowany zysk EBITDA - z 59,83 do 60,88 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przy czym, o ile dynamika wpływów pionu turystycznego mocno zmalała w porównaniu z pierwszą połową br. (wówczas wyniosła 25,8 proc.), o tyle w obszarze reklam i subskrypcji wzrosła z poziomu 2,5 proc. - Nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane przy pomocy sztucznej inteligencji produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln złotych przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty w porównaniu do ubiegłego roku - opisuje Jacek Świderski.
Z początkiem września firma udostępniła dwa nowe narzędzia pod marką WP Booster służące do reklamy w modelu efektywnościowym. W komunikacie podkreśla, że docieralność kampanii - mierzona jako kliki, które wygenerowały sesję u reklamodawcy - u klientów z branży ochrony zdrowia zwiększyła się o ponad 70 proc., a u tych z branży spożywczej czy edukacyjnej - o ponad 50 proc.
Teraz wydawca w ramach WP Boostera wprowadza nowe optymalizacje - dotyczące zdarzeń kluczowych m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Owe zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów, a mechanizm AI będzie odpowiadał za wycenę oraz dobór targetu do kampanii, ma dawać wyższą efektywność.
Z kolei pion finansów konsumenckich Wirtualnej Polski Holding (obejmuje głównie Totalmoney.pl) zwiększył w minionym kwartale wpływy o 1,5 proc. do 48,35 mln zł i skorygowany zysk EBITDA z 5,72 do 6,91 mln zł, a obszar określony jako pozostały przy wzroście przychodów o 5,2 proc. do 10,29 mln zł zanotował spadek skorygowanej EBITDA z 923 do 510 tys. zł.

Skorygowany zysk EBITDA firmy w zeszłym kwartale wzrósł ze 146,27 do 152,59 mln zł, a zysk netto - z 71,7 do 79,86 mln zł.
Wirtualna Polska Holding drugi raz w historii przekroczyła pułap 400 mln zł kwartalnych przychodów, pierwszy raz zbliżając się do 80 mln zł czystego zysku. W obu statystykach przebiła swoje wyniki sprzed roku.
W ujęciu trzech kwartałów przychody Wirtualnej Polski Holding zwiększyły się r/r o 8,6 proc. do 1,17 mld zł, natomiast zysk na poziomie skorygowanej EBITDA wzrósł minimalnie z 326,01 do 336,34 mln zł, a netto zmalał ze 121 do 117,99 mln zł.

Po publikacji tych wyników akcje Wirualnej Polski Holding we wtorek prze południem drożały o ok. 2 proc. Mimo to kurs był 26 proc niżej niż przed rokiem.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska po turystycznym lecie. Rekordowy zysk