Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)
W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.
Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.
Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.
Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.
Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.
|
TOP20 właścicieli witryn i programów internetowych, z których korzysta najwięcej internautów |
||||
|
LUTY 2016 |
||||
|
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród internautów |
zmiana zasięgu w skali miesiąca (w pkt proc.) |
|
1 |
Grupa Google |
21 205 035 |
96,50% |
0,52 |
|
2 |
facebook.com |
17 453 438 |
79,42% |
0,20 |
|
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
15 693 640 |
71,42% |
-2,55 |
|
4 |
Grupa Onet - RASP |
15 195 481 |
69,15% |
-2,26 |
|
5 |
Grupa Allegro |
13 089 838 |
59,57% |
-0,49 |
|
6 |
Grupa Interia.pl |
11 874 382 |
54,04% |
-1,48 |
|
7 |
Grupa Gazeta.pl |
11 456 957 |
52,14% |
1,09 |
|
8 |
wikipedia.org |
9 405 118 |
42,80% |
-1,87 |
|
9 |
Grupa Polska Press |
8 548 645 |
38,90% |
-2,13 |
|
10 |
Grupa Microsoft - MSN |
7 796 947 |
35,48% |
-1,43 |
|
11 |
Grupa ZPR Media |
7 670 173 |
34,90% |
-1,17 |
|
12 |
Grupa TVN |
5 838 958 |
26,57% |
1,62 |
|
13 |
Grupa Ceneo.pl |
5 790 992 |
26,35% |
-2,04 |
|
14 |
cda.pl |
5 287 582 |
24,06% |
-2,75 |
|
15 |
bet-at-home.com |
4 856 155 |
22,10% |
-2,01 |
|
16 |
Grupa Edipresse.pl |
4 674 154 |
21,27% |
-1,31 |
|
17 |
filmweb.pl |
4 673 788 |
21,27% |
-2,33 |
|
18 |
Grupa Gazetaprawna.pl |
4 413 822 |
20,09% |
-0,78 |
|
19 |
orange.pl |
4 103 774 |
18,67% |
-0,66 |
|
20 |
Grupa PKO Bank Polski |
4 092 183 |
18,62% |
-0,23 |
Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).
Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).
W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).
|
TOP50 domen, z których korzysta najwięcej internautów |
|||
|
LUTY 2016 |
|||
|
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród internautów |
|
1 |
google.pl |
20 446 317 |
93,04% |
|
2 |
facebook.com |
17 453 438 |
79,42% |
|
3 |
youtube.com |
16 596 554 |
75,52% |
|
4 |
google.com |
14 297 495 |
65,06% |
|
5 |
onet.pl |
12 567 386 |
57,19% |
|
6 |
allegro.pl |
10 882 008 |
49,52% |
|
7 |
wp.pl |
10 480 538 |
47,69% |
|
8 |
wikipedia.org |
9 405 118 |
42,80% |
|
9 |
olx.pl |
8 058 706 |
36,67% |
|
10 |
interia.pl |
7 554 848 |
34,38% |
|
11 |
gazeta.pl |
6 551 781 |
29,81% |
|
12 |
blogspot.com |
6 533 425 |
29,73% |
|
13 |
ceneo.pl |
5 635 700 |
25,65% |
|
14 |
cda.pl |
5 287 582 |
24,06% |
|
15 |
o2.pl |
5 200 433 |
23,67% |
|
16 |
bet-at-home.com |
4 856 155 |
22,10% |
|
17 |
filmweb.pl |
4 673 788 |
21,27% |
|
18 |
money.pl |
4 631 087 |
21,07% |
|
19 |
fakt.pl |
4 443 603 |
20,22% |
|
20 |
orange.pl |
4 103 774 |
18,67% |
|
21 |
microsoft.com |
4 074 230 |
18,54% |
|
22 |
bet365.com |
4 032 749 |
18,35% |
|
23 |
otomoto.pl |
3 851 399 |
17,53% |
|
24 |
dobreprogramy.pl |
3 773 979 |
17,17% |
|
25 |
gry.pl |
3 749 727 |
17,06% |
|
26 |
poradnikzdrowie.pl |
3 663 461 |
16,67% |
|
27 |
ipko.pl |
3 581 377 |
16,30% |
|
28 |
twitter.com |
3 561 044 |
16,20% |
|
29 |
wyborcza.pl |
3 530 272 |
16,06% |
|
30 |
tvn24.pl |
3 402 045 |
15,48% |
|
31 |
play.pl |
3 366 780 |
15,32% |
|
32 |
zumi.pl |
3 261 181 |
14,84% |
|
33 |
vod.pl |
3 146 331 |
14,32% |
|
34 |
ask.com |
3 096 468 |
14,09% |
|
35 |
chomikuj.pl |
3 070 726 |
13,97% |
|
36 |
naszemiasto.pl |
2 938 372 |
13,37% |
|
37 |
betclic.com |
2 926 005 |
13,32% |
|
38 |
infor.pl |
2 876 189 |
13,09% |
|
39 |
polki.pl |
2 875 963 |
13,09% |
|
40 |
abczdrowie.pl |
2 857 753 |
13,00% |
|
41 |
zalando.pl |
2 823 088 |
12,85% |
|
42 |
ingbank.pl |
2 809 898 |
12,79% |
|
43 |
wordpress.com |
2 806 418 |
12,77% |
|
44 |
se.pl |
2 722 602 |
12,39% |
|
45 |
lotto.pl |
2 711 680 |
12,34% |
|
46 |
t-mobile.pl |
2 679 864 |
12,19% |
|
47 |
gameforge.com |
2 674 343 |
12,17% |
|
48 |
panoramafirm.pl |
2 656 072 |
12,09% |
|
49 |
komputerswiat.pl |
2 601 777 |
11,84% |
|
50 |
zalukaj.tv |
2 585 462 |
11,77% |
Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.
Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).
Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)