Wszystkie gazety regionalne i lokalne traciły w 2014 roku. „Dziennik Zachodni” liderem
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.
Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w 2014 roku wyniosła 45 192 egz., czyli o 11,72 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga lokata należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 8,08 proc. do 44 773 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2014 roku wyniosła 32 551 egz., po spadku o 9,27 proc.
Z kolei najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polskapresse), która w zestawieniu zajęła miejsce ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 14,63 proc. i ostatecznie wyniósł 3 987 egz.
|
ZKDP |
rok |
|||||
|
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Polska Dziennik Zachodni |
62 455 |
45 441 |
45 192 |
69 084 |
51 524 |
51 193 |
|
Gazeta Pomorska |
51 224 |
45 447 |
44 773 |
56 096 |
49 713 |
48 709 |
|
Polska Głos Wielkopolski |
41 405 |
32 555 |
32 551 |
45 443 |
35 880 |
35 876 |
|
Express Ilustrowany |
40 566 |
31 815 |
31 805 |
45 604 |
35 841 |
35 831 |
|
Polska Dziennik Bałtycki |
34 385 |
27 055 |
26 996 |
39 690 |
31 260 |
31 187 |
|
Polska Dziennik Łódzki |
35 381 |
25 322 |
25 322 |
40 136 |
29 103 |
29 103 |
|
Głos - Dziennik Pomorza |
30 833 |
24 904 |
24 380 |
34 551 |
27 508 |
26 771 |
|
Gazeta Lubuska |
27 391 |
22 856 |
22 410 |
31 423 |
25 860 |
25 077 |
|
Echo Dnia |
29 883 |
23 102 |
21 471 |
32 547 |
24 531 |
22 923 |
|
Dziennik Polski |
29 062 |
21 425 |
21 211 |
33 278 |
25 293 |
24 705 |
|
Gazeta Codzienna Nowiny |
24 860 |
18 435 |
18 383 |
28 301 |
20 748 |
20 726 |
|
Polska Gazeta Krakowska |
25 388 |
18 555 |
18 308 |
27 100 |
20 271 |
19 950 |
|
Polska Gazeta Wrocławska |
25 839 |
18 359 |
18 020 |
30 792 |
20 769 |
20 407 |
|
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
25 042 |
17 137 |
16 751 |
27 981 |
19 778 |
19 221 |
|
Nowa Trybuna Opolska |
22 507 |
18 398 |
16 230 |
23 859 |
19 031 |
17 365 |
|
Nowości - Dziennik Toruński |
19 447 |
14 233 |
13 866 |
20 971 |
15 930 |
15 538 |
|
Kurier Szczeciński |
22 635 |
14 395 |
12 589 |
25 409 |
16 211 |
14 272 |
|
Express Bydgoski |
18 669 |
12 328 |
11 892 |
20 034 |
13 715 |
13 263 |
|
Super Nowości |
15 454 |
9 081 |
9 081 |
17 589 |
10 551 |
10 454 |
|
Dziennik Wschodni |
11 484 |
8 178 |
8 177 |
11 877 |
8 361 |
8 302 |
|
Gazeta Współczesna |
10 149 |
8 272 |
7 532 |
11 709 |
9 466 |
8 679 |
|
Kurier Poranny |
8 556 |
7 066 |
6 420 |
9 458 |
7 815 |
7 134 |
|
Polska Kurier Lubelski |
8 193 |
4 708 |
4 590 |
9 445 |
5 526 |
5 280 |
|
Polska Metropolia Warszawska |
11 185 |
4 024 |
3 987 |
12 373 |
4 742 |
4 670 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wszystkie gazety regionalne i lokalne traciły w 2014 roku. „Dziennik Zachodni” liderem
Ale w tej firmie i tak najważniejszy jest PR własnej osoby, na tym można bazować i pracować tam 20 lat!!! ciągle awansując, nie widząc zmian w otoczeniu i uważając , że tylko JA mam rację.