Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół
W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2015 roku wyniosła 32 436 egz. Była ona o 17,11 proc. niższa niż w poprzednim roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku zmniejszył się o 11,26 proc. i uplasował się na poziomie 21 096 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W ub.r. sprzedając się w liczbie 9 162 egz., zanotował on 5,18 proc. straty.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała bowiem o 37,83 proc. i wyniosła 5 110 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 47 572 | 32 722 | 32 436 | 59 856 | 39 230 | 39 130 |
NG Traveler | 33 195 | 21 109 | 21 096 | 40 899 | 23 904 | 23 773 |
Podróże | 23 031 | 10 551 | 9 162 | 22 726 | 11 172 | 9 663 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 18 833 | 6 594 | 5 110 | 27 917 | 12 013 | 8 220 |
W grudniu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 19,23 proc. do 29 697 egz.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (16 481 egz., w dół o 17,03 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (7 883 egz.; - 13,68 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 39,83 proc. do 3 989 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 43 000 | 29 732 | 29 697 | 52 600 | 36 767 | 36 767 |
NG Traveler | 30 500 | 16 481 | 16 481 | 35 800 | 19 863 | 19 863 |
Podróże | 23 000 | 9 123 | 7 883 | 22 700 | 10 382 | 9 132 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 15 000 | 4 989 | 3 989 | 26 000 | 10 379 | 6 629 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół