Wydawca „Dbam o zdrowie” i „Magazynu 60+” z 5 mln zł wpływów i 14 tys. zł zysku
W ub.r. spółka Bez Recepty (należy do grupy kapitałowej Pelion), wydawca pism „DOZ Magazyn dbam o zdrowie”, „Magazyn 60+” i „Nasza Firma” zanotowała wzrost przychodów o 1,7 proc. do 4,99 mln zł oraz 14,4 tys. zł zysku netto.

Przychody sprzedażowe firmy Bez Recepty poszły w górę z prawie 4 do 4,24 mln zł, koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszedł w dół z 899,1 do 750,9 tys. zł, a wynik ze zmiany stanu produktów - z 10,5 do -7,2 tys. zł.
Spółka wydaje odpłatny miesięcznik „DOZ Magazyn dbam o zdrowie” i darmowy „Magazyn 60+” dystrybuowane m.in. w aptekach DOZ. W sprawozdaniu poinformowała, że średni nakład pierwszego tytułu wynosi 80 tys. egz., a drugiego - 50 tys. egz. Ponadto jest wydawcą kwartalnika „Nasza Firma” (w średnim nakładzie ok. 6,5 tys. egz.) dla pracowników grupy Pelion.
W ub.r. przy redagowaniu „DOZ Magazynu dbam o zdrowie” dalej współpracowała z Ringier Axel Springer Polska, a przy „Magazynie 60+” ze spółką Time należącą do Grupy ZPR Media. W lipcu br. redagowanie tego drugiego tytułu przejęło Wydawnictwo Bauer.
Koszty operacyjne Bez Recepty w ub.r. wyniosły 4,35 mln zł, co wobec 4,09 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 6,3 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 2,89 do 2,65 mln zł, a na wynagrodzenia - z 284,8 do 250,4 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe poszły w górę z 846,7 tys. zł do 1,38 mln zł.
Wyższy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się wskaźników rentowności firmy. Zysk sprzedażowy zmalał z 811,2 do 637,1 tys. zł, a po spadku pozostałych kosztów operacyjnych z 793,7 do 634,7 tys. zł zysk brutto zmniejszył się z 42,1 do 29,7 tys. zł, a zysk netto - z 15,7 do 14,4 tys. zł.
Firma Pelion, do której należy Bez Recepty, zdecydowała się jego zeszłoroczny zysk przeznaczyć na kapitał zapasowy.
- Zarząd Wydawnictwa Bez Recepty będzie dążył do systematycznego zwiększania przychodów ze sprzedaży reklam oraz podwyższania efektywności i rentowności przychodów. Podobnie jak w roku ubiegłym Spółka będzie koncentrowała się na prowadzeniu działalności wydawniczej - zapowiedziano w sprawozdaniu.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydawca „Dbam o zdrowie” i „Magazynu 60+” z 5 mln zł wpływów i 14 tys. zł zysku