Wydawca „Super Expressu” i broker reklamowy Grupy Radiowej Time: wpływy 11 proc. w dół, 32 mln zł zysku netto
Spółka Time, wydawca m.in. „Super Expressu” i broker reklamowy Grupy Radiowej Time, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 11,1 proc. do 270,71 mln zł. Przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 9,4 proc., dopłatach do pensji w ramach tarczy antykryzysowej i wyższych dywidendach od spółek zależnych zysk netto firmy zmalał tylko o 1 mln zł, do 32,43 mln zł.

Przychody krajowe firmy Time zmalały rok do roku z 303,15 do 270,08 mln zł, a te z zagranicy - z 1,58 mln zł do 552,9 tys. zł.
W ub.r. spółka zanotowała 49,29 mln zł wpływów ze sprzedaży produktów, przede wszystkim „Super Expressu”, magazynów i książek (we wcześniejszych latach te przychody klasyfikowano jako sprzedaż usług).
Sprzedaż „Super Expressu” 15 proc. w dół
W sprawozdaniu firma podała, że w ub.r. łącznie sprzedano 30,9 mln egz. swoich tytułów prasowych, o 15,2 proc. mniej niż w 2019 roku. Sprzedaż „Super Expressu” spadła o 14,7 proc., a magazynów - o 24,1 proc.
Po pominięciu magazynów, które w 2020 roku zostały zawieszone („Zdrowie” i „Podróże”) oraz miesięcznika „Architektura-murator”, który został wycofany z audytu ZKDP, dynamika sprzedaży pozostałych magazynów Time (Murator, Dobre Wnętrze, M jak mieszkanie, Moje Mieszkanie) wyniosła -10 proc. - zaznaczono.
Time zajmuje się też sprzedażą oferty reklamowej rozgłośni z Grupy Radiowej Time: Radia Eska, Eski Rock, Vox FM i Radia Supernova (do maja br. działającego jako Radio Wawa). W sprawozdaniu za ub.r. nie wyszczególniono już, ile wyniosły wpływy firmy z reklamy radiowej, a ile z innych usług.
Łączne przychody spółki z usług zmalały z 304,63 do 221,24 mln zł.

Wpływy Time’u od spółek powiązanych z nim kapitałowo zwiększyły się z 23,48 do 26 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 16,56 mln zł od Internetowego Domu Mediowego, 2,74 mln zł od Radia Eska oraz po 2 mln zł od ZPR Media i Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych.

9 proc. niższe koszty
Wydatki operacyjne spółki Time zmniejszyły się z 267,95 do 242,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. Koszty usług obcych spadły ze 137,13 do 129,54 mln zł, wynagrodzeń - z 65,99 do 57,93 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 24,77 do 16,33 mln zł.
Po wybuchu epidemii firmy z holdingu ZPR Media obniżyły pracownikom wymiar pracy i wynagrodzenia o 20 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W efekcie w Time średnie zatrudnienie zmalało rok do roku z 685,08 do 590,27 etatów, a spółka w ramach tarczy antykryzysowej uzyskała 3,14 mln zł dopłat do pensji z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Głównie dzięki temu pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 410,3 tys. zł do 4,15 mln zł.
Wyższe dywidendy
Pozostałe koszty finansowe Time’u zwiększyły się z 2,2 do 3,65 mln zł, przede wszystkim w związku ze wzrostem kosztów aktualizacji wartości aktywów niefinansowych z 841,4 tys. zł do 2,68 mln zł.
Wpływy finansowe spółki poszły w górę z 8,13 do 11,58 mln zł, z czego suma otrzymanych dywidend - z 8 do 11,43 mln zł. Do Time’u należy m.in. 100 proc. udziałów firm Radio Eska, Radio GO, Supermedia Interactive i International Communiation (to nadawca Radia Supernova), 88,65 proc. udziałów w Eska Rock i 12,81 proc. w ZPR Media.
Z kolei koszty finansowe zmalały z 3,2 do 2,09 mln zł.
20 mln zł z zysku na dywidendę
Zysk operacyjny Time’u zmniejszył się z 36,58 do 28,01 mln zł, a zysk operacyjny - z 34,79 do 28,52 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy zmalały słabiej: zysk brutto z 39,72 do 38 mln zł, a zysk netto - z 33,42 do 32,43 mln zł.
W ub.r. spółka zapłaciła 5,57 mln zł, a rok wcześniej - 6,29 mln zł.
Udziałowcami Time’u są trzy inne spółki z holdingu ZPR: Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe mają 57,94 proc. udziałów, Murator - 32,06 proc., a Finkorp - 10 proc.
Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki otrzymają do końca br. 20,19 mln zł dywidendy, natomiast 12,24 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydawca „Super Expressu” i broker reklamowy Grupy Radiowej Time: wpływy 11 proc. w dół, 32 mln zł zysku netto