YouTube Originals przegrał z konkurencją. Odchodzi menadżerka odpowiedzialna za ten projekt
Susanne Daniels, szefowa działu treści oryginalnych YouTube, odejdzie z firmy w marcu. Powodem jest decyzja platformy o znacznym ograniczeniu oferty YouTube Originals.

Robert Kyncl, dyrektor biznesowy serwisu YouTube, w liście opublikowanym na Twitterze ogłosił, że od tego roku platforma będzie finansować tylko programy, które są częścią Black Voices i YouTube Kids Funds. Serwis dokończy zakontraktowane już programy i serie YouTube Orginals, ale nowe już nie powstaną.
An update on YouTube Originals: pic.twitter.com/PixhgZ2yhU
— Robert Kyncl (@rkyncl) January 18, 2022
Susanne Daniels odchodzi z YouTube'a
W związku z tą decyzją YouTube opuszcza Susanne Daniels, global head of original content. Będzie pracowała dla serwisu do 1 marca.
Menadżerka ma bogate doświadczenie zdobywane w MTV, Lifetime i The WB Network. W YouTube, Daniels była odpowiedzialna za nadzór nad programami premium, gdy platforma zaczęła koncentrować się na treściach subskrypcyjnych w 2015 roku. Odpowiadała za takie tytuły jak "Cobra Kai", "On Becoming A God In Central Florida" czy "Step Up" - wszystkie one ostatecznie zostały trafiły do innych dystrybutorów, po tym jak jak YouTube postawił na rozwój płatnej usługi subskrypcyjnej YouTube Premium.
Czytaj także: YouTube Originals za darmo i z reklamami dla wszystkich użytkowników
Projekt YouTube Originals był rozwijany od 2016 roku. W zamyśle miał konkurować z gigantami streamingu, takimi jak Netflix czy Amazon Video.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: YouTube Originals przegrał z konkurencją. Odchodzi menadżerka odpowiedzialna za ten projekt