Za pięć lat w Stanach Zjednoczonych platformy SVoD będą miały 450 mln subskrybentów
Do 2026 r. w Stanach Zjednoczonych ma być 450 mln subskrybentów platform oferujących wideo na żądanie - wynika z raportu brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research. Najpopularniejszą platformą będzie Amazon Prime Video.
Do końca tego roku liczba subskrybentów platform z wideo na żądanie, czyli SVoD (ang. Subscription Video on Demand), wyniesie w Stanach Zjednoczonych 338 mln. W ciągu najbliższych pięciu lat ma wzrosnąć o 33 proc. W 2026 r. użytkowników będzie już 450 mln. To wynik raportu brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research.
Zgodnie z brytyjskim raportem do końca 2021 r. ok. 87 proc. amerykańskich gospodarstw domowych, w których jest telewizor, będzie subskrybować przynajmniej jedną platformę SVoD. To ok. 99 miliona domów. Za pięć lat takich gospodarstw ma być 106 mln, czyli 87 proc. wszystkich wyposażonych w telewizor.
Mieszkańcy jednego gospodarstwa wykupią średnio 3,42 usługi SVoD do końca 2021 r. i 4,26 do końca 2026 r. To oznacza, że przeciętny dom doda prawie jedną płatną subskrypcję w latach 2021-2026.
Analitycy typują najpopularniejsze platformy
Brytyjscy analitycy zbadali również, które platformy będą najpopularniejsze. Z raportu wynika, że najczęściej subskrybowaną platformą w 2026 r. będzie Amazon Prime Video. W Stanach Zjednoczonych będzie miał 101,4 mln użytkowników. Na drugim miejscu ma znaleźć się Netflix z 69,9 mln subskrybentów. Dalej Disney+ (59,5 mln użytkowników) oraz Hulu (54,3 mln). Piąte miejsce ma zająć HBO Max, która ma zdobyć 53 mln subskrybentów. Paramount+ w 2026 r. ma mieć 22,4 mln subskrybentów, Peacock 16,4 mln, Starzplay 15,9 mln, a Showtime 12,5 mln odbiorców.
Ostatnie miejsce zajmie Apple TV+, który przyciągnie 8,9 mln użytkowników. Pozostałe platformy SVoD do 2026 r. mają mieć łącznie 30,9 mln abonentów.
- Zmieniliśmy nasze prognozy, aby odzwierciedlić ostatnie zmiany na rynku. Znacznie zwiększyliśmy prognozowaną liczbę subskrybentów Amazon Prime Video, HBO Max oraz kategorii „inne” – komentuje Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Za pięć lat w Stanach Zjednoczonych platformy SVoD będą miały 450 mln subskrybentów