Netflix musiał wycofać „Zimną wojnę”. „Film trafił do nas za wcześnie”
„Zimna wojna” po kilku dniach od pojawienia się na Netfliksie zniknęła z platformy. - Przez pomyłkę film trafił do nas... za wcześnie. „Zimna wojna” pojawi się na Netflix 1 czerwca - wyjaśnił serwis.
Na Netfliksie „Zimna wojna” pojawiła się 1 listopada, wcześniej znalazła się na liście listopadowych nowości. Jednak po kilku dniach film zniknął z serwisu.
- Pytacie, co się stało z Zimną wojną - musimy przyznać, że nie wszystko zagrało. Przez pomyłkę film trafił do nas... za wcześnie (true story!). Licencja na ten tytuł obowiązuje nas dopiero od przyszłego roku - wyjaśniono we wtorek na facebookowym fanpage’u Netflixa.
- „Zimna wojna” pojawi się na Netflix 1 czerwca. Wtedy już wszystko pójdzie śpiewająco - dodano.
„Zimna wojna” to jeden z najbardziej nagradzanych za granicą polskich filmów ostatnich lat. W ub.r. jej reżyser Paweł Pawlikowski dostał nagrodę dla najlepszego reżysera na festiwalu w Cannes, filmu otrzymali też pięć Europejskich Nagród Filmowych, m.in. za najlepszy europejski film roku.
„Zimnej wojnie” przyznano też trzy nominacje do Oscara (w kategorii filmów nieanglojęzycznych, dla Łukasza Żala za zdjęcia i dla Pawła Pawlikowskiego za reżyserię), ostatecznie film nie dostał żadnej statuetki.
Producentami „Zimnej wojny” byli Opus Film, Apocalypso Film i MK Production, a wśród koproducentów byli m.in. Arte France, Canal+ Polska i Kino Świat. Ta ostatnia firma odpowiadała za dystrybucję produkcji.
Na kilku platformach VoD - m.in. VoD.pl i serwisach UPC, Vectry i Orange - film pojawił się pod koniec ub.r. Natomiast pierwszy raz w polskiej telewizji został wyemitowany wiosną br. w Canal+.
Prawa do dystrybucji kinowej „Zimnej wojny” sprzedano do Ameryki Północnej (USA i Kanada), Europy (m.in. Wielka Brytania, Francja, kraje Beneluxu, Niemcy, Włochy, Grecja, Austria, Hiszpania, Portugalia, Czechy, Skandynawia, Turcja), Azji (Chiny, Japonia, Korea Południowa) czy Australii i Nowej Zelandii.
W trzecim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta ponad 158 mln użytkowników.
Netflix nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. We wrześniu platforma zanotowała w naszym kraju 2,91 mln użytkowników i 40,6 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix musiał wycofać „Zimną wojnę”. „Film trafił do nas za wcześnie”
netflix - cóż to za bzdurne tłumaczenie...