Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych na reklamę w TV
Na czele rankingu wydatków na reklamę telewizyjną w branży banków i firm finansowych w 2008 roku jest Provident, który w porównaniu z wcześniejszym rokiem zwiększył budżet ponad trzykrotnie - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Provident za 29 393 spoty reklamowe zapłacił 623 68 386 złotych i uplasował się na pierwszym miejscu pod względem wydatków na reklamę telewizyjną. Nakład pieniężny tej firmy finansowej wzrósł aż o 38 proc., a liczba reklam zwiększyła się o 42 proc.
Zmiana zaszła również na drugiej pozycji. Eurobank (spadek na 5. miejsce w rankingu) został wyprzedzony przez PKO BP, który wydał na marketing telewizyjny ponad 61,5 mln złotych, co pozwoliło na zakup 15 841 reklam. W porównaniu z 2007 rokiem PKO BP zapłacił 40 proc. więcej, ale w zamian otrzymał o 35 proc. więcej spotów.
Czołową trójkę zamyka bank Millenium z budżetem wynoszącym ponad 50 mln złotych (29 mln zł w 2007, wzrost o 42 proc.) i trzykrotnym wzrostem liczby emitowanych reklam.
Lider z 2007 roku, ING Bank Śląski, znalazł się dopiero na szóstej pozycji, ograniczając wydatki o prawie 8 mln złotych (z 48,6 mln do 40,8 mln zł).
W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy w czołowej dziesiątce reklamodawców poniósł AIG Bank Polska, płacąc za jeden spot ponad 11 tys. zł. Z kolei najmniej zapłacił Provident, niewiele ponad 2 tys. zł.
Łącznie na reklamę telewizyjną w branży banków i firm finansowych wydano w 2008 roku 732 660 629 złotych, a więc o 36 proc. więcej niż w 2007 roku (470 100 474 zł).
Dane dotyczą okresów od 1 stycznia do 31 grudnia 2007
roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku
ROK 2008 |
|||
Instytucja finansowa |
Liczba spotów |
Czas trwania |
Wydatki |
PROVIDENT | 29393 | 398576 | 62 363 386 |
PKO BP | 15841 | 408800 | 61 514 339 |
MILLENNIUM | 15926 | 489753 | 50 097 635 |
POLBANK EFG | 5768 | 173939 | 47 739 220 |
EUROBANK | 15338 | 447889 | 41 640 714 |
ING BANK SLASKI | 14863 | 575657 | 40 818 627 |
BANK ZACHODNI WBK | 13092 | 374851 | 37 978 408 |
GETIN BANK | 19236 | 344137 | 37 839 072 |
LUKAS BANK | 10843 | 222936 | 28 498 139 |
AIG BANK POLSKA | 2353 | 30533 | 27 126 733 |
ROK 2007 |
|||
Instytucja finansowa |
Liczba spotów |
Czas trwania |
Wydatki |
ING BANK SLASKI | 19622 | 738790 | 48 678 678 |
EUROBANK | 14579 | 413122 | 41 139 467 |
PKO BP | 5642 | 129687 | 37 213 028 |
MILLENNIUM | 5200 | 169808 | 29 002 500 |
BANK ZACHODNI WBK | 7124 | 165109 | 24 910 655 |
PROVIDENT | 17053 | 259538 | 23 986 534 |
POLBANK EFG | 3378 | 92766 | 23 614 320 |
BANK BPH | 11536 | 256208 | 23 378 072 |
CITIBANK | 15628 | 414782 | 22 787 232 |
GE MONEY BANK | 17142 | 435361 | 22 764 241 |
Dołącz do dyskusji: Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych na reklamę w TV