SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych na reklamę w TV

Na czele rankingu wydatków na reklamę telewizyjną w branży banków i firm finansowych w 2008 roku jest Provident, który w porównaniu z wcześniejszym rokiem zwiększył budżet ponad trzykrotnie - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Provident za 29 393 spoty reklamowe zapłacił 623 68 386 złotych i uplasował się na pierwszym miejscu pod względem wydatków na reklamę telewizyjną. Nakład pieniężny tej firmy finansowej wzrósł aż o 38 proc., a liczba reklam zwiększyła się o 42 proc.

Zmiana zaszła również na drugiej pozycji. Eurobank (spadek na 5. miejsce w rankingu) został wyprzedzony przez PKO BP, który wydał na marketing telewizyjny ponad 61,5 mln złotych, co pozwoliło na zakup 15 841 reklam. W porównaniu z 2007 rokiem PKO BP zapłacił 40 proc. więcej, ale w zamian otrzymał o 35 proc. więcej spotów.

Czołową trójkę zamyka bank Millenium z budżetem wynoszącym ponad 50 mln złotych (29 mln zł w 2007, wzrost o 42 proc.) i trzykrotnym wzrostem liczby emitowanych reklam.

Lider z 2007 roku, ING Bank Śląski, znalazł się dopiero na szóstej pozycji, ograniczając wydatki o prawie 8 mln złotych (z 48,6 mln do 40,8 mln zł).

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy w czołowej dziesiątce reklamodawców poniósł AIG Bank Polska, płacąc za jeden spot ponad 11 tys. zł. Z kolei najmniej zapłacił Provident, niewiele ponad 2 tys. zł.

Łącznie na reklamę telewizyjną w branży banków i firm finansowych wydano w 2008 roku 732 660 629 złotych, a więc o 36 proc. więcej niż w 2007 roku (470 100 474 zł).

Dane dotyczą okresów od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku

ROK 2008

Instytucja finansowa

Liczba spotów

Czas trwania

Wydatki

PROVIDENT 29393 398576 62 363 386
PKO BP 15841 408800 61 514 339
MILLENNIUM 15926 489753 50 097 635
POLBANK EFG 5768 173939 47 739 220
EUROBANK 15338 447889 41 640 714
ING BANK SLASKI 14863 575657 40 818 627
BANK ZACHODNI WBK 13092 374851 37 978 408
GETIN BANK 19236 344137 37 839 072
LUKAS BANK 10843 222936 28 498 139
AIG BANK POLSKA 2353 30533 27 126 733

ROK 2007

Instytucja finansowa

Liczba spotów

Czas trwania

Wydatki

ING BANK SLASKI 19622 738790 48 678 678
EUROBANK 14579 413122 41 139 467
PKO BP 5642 129687 37 213 028
MILLENNIUM 5200 169808 29 002 500
BANK ZACHODNI WBK 7124 165109 24 910 655
PROVIDENT 17053 259538 23 986 534
POLBANK EFG 3378 92766 23 614 320
BANK BPH 11536 256208 23 378 072
CITIBANK 15628 414782 22 787 232
GE MONEY BANK 17142 435361 22 764 241


Dołącz do dyskusji: Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych na reklamę w TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl