Zwolnienia w TVN24. Grupa chce uzyskać "maksymalną elastyczność"
W TVN Discovery Polska doszło do kolejnego etapu redukcji zatrudnienia. Z naszych informacji wynika, że tym razem dotyczą one głównie redakcji TVN24. W sumie ze stacją ma się pożegnać kolejne kilkanaście osób. - Naszym głównym celem jest uproszczenie struktur firmy w taki sposób, żeby uzyskać maksymalną elastyczność, a co za tym idzie, jak najlepsze dopasowanie do potrzeb widzów i wymogów rynku - informuje portal Wirtualnemedia.pl Marcin Barcz, dyrektor komunikacji korporacyjnej w TVN Grupa Discovery.
Jak się dowiedzieliśmy, w środę o rozstaniu się z redakcją TVN24 dowiedziało się m.in. dwóch dźwiękowców, dwóch operatorów, dwóch researcherów pracujących przy wydaniach „Faktów”, pracownik działu grafiki i kierownik produkcji. Osoby, z którymi rozmawialiśmy proszą o anonimowość. – Gdy ludzie dowiedzieli się, co się w środę stało, morale mocno podupadło. Wcześniej w zespołach uśrednili nam pensje, czyli inaczej mówiąc zmniejszyli o jakieś 10 proc. Teraz chodzą słuchy, że to nie koniec. Także w wielu działach panika - mówi nam jedna z osób, która odchodzi z firmy. Część zwolnionych osób ma pracować w TVN24 jeszcze do końca lutego.
Zapytaliśmy TVN Grupa Discovery z czego wynikają te zwolnienia i czy dojdzie do kolejnych redukcji. „Oczekiwania widzów dotyczące usług telewizyjnych i VOD zmieniają się bardzo szybko, co powoduje, że my również musimy cały czas modyfikować sposób działania. Naszym głównym celem jest uproszczenie struktur firmy w taki sposób, żeby uzyskać maksymalną elastyczność a co za tym idzie, jak najlepsze dopasowanie do potrzeb widzów i wymogów rynku” - odpowiedział nam Marcin Barcz, dyrektor komunikacji korporacyjnej w TVN Grupa Discovery.
O skali zwolnień firma nie informuje. „Zgodnie z naszymi zasadami nie informujemy mediów o planach w zakresie zmian organizacyjnych. Uważamy, że nasi pracownicy powinni dowiadywać się o nich w pierwszej kolejności i bezpośrednio od nas” - zapewnia Marcin Barcz.
O nerwowej sytuacji w redakcji TVN24 nieoficjalnie informowali nas także jej konkurenci z Polsatu. - Jeszcze nigdy na moim biurko nie było tyle CV od ludzi z TVN - mówi nam jeden z kierowników redakcji w Polsacie.
Kolejne redukcje
To kolejny etap zwolnień w TVN Discovery. Pod koniec ub.r. zwolniono ok. 30 osób, m.in. z TVN Media, pracowników działu techniki oraz inżynierów wozów transmisyjnych. Zarówno w warszawskiej centrali, jak i ośrodkach regionalnych.
Informacje o planowanych redukcjach TVN Discovery potwierdził już w listopadzie. „Jesteśmy zmuszeni wprowadzać zmiany z powodu pandemii, która pogorszyła sytuację wielu firm i miała wpływ także na nas” – tłumaczyło wówczas biuro prasowe TVN.
Jak podawaliśmy, w grudniu z firmą pożegnały się dyrektor kanałów lifestylowych Małgorzata Łupina (po 20 latach pracy) oraz szefowa internetowego Magazynu TVN24 Aleksandra Majda (została wiceszefową komunikacji społecznej w Zarządzie Zieleni m.st. Warszawy).
W październiku z TVN pożegnali się członkowie zarządu Maciej Maciejowski (odpowiadał za pion internetowy) i Tomasz Marszałł (nadzorował marketing).
We wrześniu ub.r. z TVN odszedł dotychczasowy prezes Piotr Korycki. Jednocześnie zlikwidowano pełnioną przez Edwarda Miszczaka funkcję wiceprezesa. Miszczak pozostaje w zarządzie spółki, TVN w zeszłym tygodniu zdementował informację, jakoby wiosną menedżer miał przejść na emeryturę.
Po odejściu Koryckiego szefową zespołu zarządzającego firmami TVN i Discovery Polska jest Katarzyna Kieli, dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.
Tydzień temu TVN Discovery Polska rozesłał do swoich pracowników ankiety z pytaniami o współpracę z innymi firmami, które mogą być konkurencją dla nadawcy. Oprócz tego mieli się oni zapoznać z dokumentem, w którym wskazano m.in. że za konflikt interesów uważa się zatrudnianie członka rodziny czy randki ze współpracownikami. Część pracowników zaczęła się obawiać, że Discovery porządkuje kwestie umów akurat w czasie, gdy dochodzi do redukcji zatrudnienia.
W 2019 roku TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma na koniec roku zatrudniała 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Zwolnienia w TVN24. Grupa chce uzyskać "maksymalną elastyczność"