Zwyciężczyni „Kawalera do wzięcia” nie wystąpi na okładce „Cosmopolitana”. Powodem hasło „White Lives Matter”
Magazyn „Cosmopolitan” zrezygnował z organizacji sesji zdjęciowej i zamieszczenia na okładce fotografii Victorii Fuller, zwyciężczyni ostatniej edycji reality show „Kawaler do wzięcia”. Powodem decyzji jest wcześniejszy udział modelki w kampanii mogącej sugerować wyższość białej rasy nad innymi.
26-letnia aktorka i modelka Victoria Fuller zwyciężyła w najnowszej edycji randkowego reality show „Kawaler do wzięcia”, w której głównym bohaterem o którego względy ubiegały się uczestniczki był Peter Weber. Show jest cyklicznie emitowany przez stację ABC od 2002 r.
Nie będzie okładki
Jedną z nagród przewidzianych dla zwyciężczyni „Kawalera do wzięcia” była sesja fotograficzna dla magazynu „Cosmopolitan” oraz okładka w cyfrowym wydaniu tego tytułu.
Według założeń Victoria Fuller miała otrzymać tego typu bonus po wygraniu „Kawalera do wzięcia”, jednak redakcja magazynu wycofała się ze swojej obietnicy.
Kłopotliwa kampania
O decyzji podjętej przez redakcję poinformowała w komunikacie Jessica Pels, redaktor naczelna „Cosmopolitana”. Zgodnie z jej wyjaśnieniami powodem wycofania się tytułu z planowanej współpracy z Victorią Fuller jest kłopotliwa sprawa z przeszłości.
Chodzi o udział Fuller w sesji zdjęciowej opublikowanej w internecie w 2016 r. Promowała ona stroje wspierające organizację The White Marlin Marina walczącą o ochronę marlinów oraz zrównoważone połowy.
W kampanii poświęconej szczytnemu celowi kontrowersje wzbudził jeden z napisów na promowanych koszulkach: „White Lives Matter”. Pomimo że chodzi w nim o ochronę marlina białego, to krytycy wytknęli uczestnikom kampanii, że hasło dla niezorientowanych odbiorców może sugerować wyższość białej rasy nad innymi.
W tej sytuacji szefostwo „Cosmopolitana” zdecydowało się na rezygnację z sesji zdjęciowej z Victorią Fuller chcąc zachować polityczną poprawność i uniknąć zarzutów o związki z treściami rasistowskimi.
W Polsce „Cosmopolitan” przestał się ukazywać z końcem 2019 r., gdy wydawca Marquard Media Polska całkowicie wycofał się w segmentu prasowego i oprócz „Cosmopolitana” zamknął też magazyny „CKM", „Esquire", „Harper’s Bazaar", „Joy" i „Playboy".
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Zwyciężczyni „Kawalera do wzięcia” nie wystąpi na okładce „Cosmopolitana”. Powodem hasło „White Lives Matter”