Agencje reklamowe ze wsparciem dla ukraińskich pracowników i ich rodzin
W wielu polskich agencjach marketingowych pracują osoby pochodzące z Ukrainy. Szefowie tych firma - w związku z atakiem militarnym Rosji na ich ojczyznę - ruszają ze wsparciem dla nich i ich rodzin.
W grupie Mediabrands, do której należą agencje Initiative, Reprise czy Kinesso pracuje kilka osób z Ukrainy i Białorusi. W czwartek zarząd i managerowie agencji spotkali się z nimi i zapewnili o wsparciu i pomocy z ich strony. - Będziemy ich wspierać w formie jakiej potrzebują - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Dziwisińska, PR managerka Mediabrands.
Specjalny list do swoich podwładnych w związku z zaistniałą sytuacją wystosował Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland.
„Nasze oczy i serca zwrócone są w stronę Ukrainy. Wyrazy współczucia i solidarności dla tych z Was, których bliscy przebywają w tej chwili na terenie Ukrainy. Jeśli potrzebujecie więcej przestrzeni (wolne dni, elastyczne godziny pracy), by skupić się na sprawach najważniejszych, możecie liczyć na wsparcie firmy i kolegów w tym zakresie” - napisał do nich. Dodał, że firma rozważa różne możliwości pomocy indywidualnej i firmowej.
Współpracowników z Ukrainy ma na swoim pokładzie także Grupa Walk. Joanna Jędrasik, CEO, Walk Digital zapewniła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wszystkie te osoby dostają od firmy pełne wsparcie - zarówno w kwestii elastyczności pracy w tak trudnym okresie, jak i realnej pomocy w razie potrzeby - chociażby w kwestii wsparcia materialnego, jak i technicznego przy relokacji najbliższych.
- Nie możemy zrobić wiele, bo nie mamy wpływu na decyzje polityczne, zarówno naszych przedstawicieli rządowych, jak i środowiska międzynarodowego, ale wierzymy, że każdy gest wsparcia może być w tym trudnym momencie na wagę złota. Wierzymy też, że jako agencja z wieloma mądrymi i empatycznymi osobami na pokładzie będziemy w stanie w szybkim czasie znaleźć rozwiązania na najbardziej palące potrzeby, dając jednocześnie naszym współpracownikom dodatkową siłę, której tak bardzo mogą obecnie potrzebować – podkreśla Joanna Jędrasik.
- Każda z naszych ukraińskich członkiń zespołu dostała informację bezpośrednio od CEO o wszelkim możliwym wsparciu, w tym o odpuszczeniu bieżących obowiązków, by skontaktować się z Rodziną czy zwyczajnie uspokoić emocje przez najbliższe dni. Wszyscy wierzymy w pozytywny koniec tych wydarzeń - komentuje z kolei Wojciech Kotala, CEO agencji Ancymony.
Zespoły kryzysowe, udział w zbiórkach, pomoc pro bono przy projektach
Grupa dentsu Polska, do której należą takie agencje, jak Carat, Isobar monitoruje sytuację w Rosji i w Ukrainie, aby zrozumieć i zarządzać wpływem na działalność, ludzi, klientów i społeczności, w których działamy. - Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jest naszym najważniejszym priorytetem w tym momencie. Zajmujemy się obecnie organizowaniem ewentualnej pomocy dla naszych pracowników, których sytuacja mogła dotknąć w jakikolwiek sposób. Jest przygotowany zespół kryzysowy - zdradza Anna Tokarek, external communications manager w dentsu Polska.
W zespole agencji 180heartbeats+ Jung v. Matt nie ma wprawdzie zatrudnionych osób z Ukrainy, ale agencja zdecydowała się pomóc wschodnim sąsiadom. - Na pewno wielu z nas zastanawia się dziś jak może realnie pomóc Ukraińcom, trudno w tej sytuacji pozostać obojętnym - mówi Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + Jung v. Matt. - Jesteśmy tak bliskimi sąsiadami, wielu Ukraińców pracuje i żyje w Polsce, spotkamy się na co dzień. Zdecydowaliśmy się z oficjalną zbiórkę Polskiego Czerwonego Krzyża, który na miejscu monitoruje sytuację. Ma też wieloletnie doświadczenie w niesieniu pomocy humanitarnej, współpracuje z innymi międzynarodowymi oddziałami - w tym z Czerwonym Krzyżem na Ukrainie. Dobrze więc wie, co jest potrzebne. Gorąco zachęcamy też do wsparcia PCK wszystkich, którzy mogą , razem wspierajmy Ukrainę - podkreśla Gaworski.
Z kolei agencja ImagoPR zadeklarowała pomoc pro bono dla swoich klientów i innych firm, które chcą wesprzeć naród ukraiński. „(…) jesteśmy do Państwa dyspozycji na zasadzie pro bono w zakresie skonsultowania i/lub zaprojektowania działań komunikacji wewnętrznej lub/i zewnętrznej , których celem byłoby wyrażenie solidarności z Narodem Ukraińskim w tym trudnym momencie” – czytamy w poście podpisanym przez Rafała Czechowskiego, managing directora agencji na Facebooku.
Globalne wsparcie od dużych grup
Solidarność z ukraińskim narodem wyraziły też na poziomie globalnym największe holdingi reklamowe. Głęboki niepokój w związku z inwazją Rosji na Ukrainę wyraziły WPP, Dentsu, Publicis czy Grupa Serviceplan.
Ta ostatnia ma biura na całym świecie, w tym w Rosji, a działalność na Ukrainie rozpoczęła w 2017 roku, pod kierownictwem dyrektora generalnego Eleny Yakovlevej, uruchamiając biuro w Kijowie. Tam pracuje dla takich marek jak Pampers i czy Epigalin Brest.
Markus Noder, dyrektor zarządzający Serviceplan International powiedział „Adweekowi”: - Jesteśmy zaniepokojeni obecną powagą kryzysu. Zależy nam na naszych pracownikach na Ukrainie i w Rosji, dlatego prowadzimy regularną wymianę informacji z obydwoma krajami i monitorujemy rozwój sytuacji.
Francuski holding Publicis Groupe wdrożył już pewne formy pomocy dla ukraińskich pracowników i planuje nadal wspierać swoje zespoły znajdujące się w niebezpieczeństwie.
- Jesteśmy głęboko zaniepokojeni obawami, których doświadcza w związku z rozwojem wydarzeń 350 naszych pracowników na Ukrainie - powiedział dziś Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis. - W ostatnich tygodniach bardzo uważnie monitorowaliśmy sytuację na Ukrainie, a naszym priorytetem nr 1 w tych trudnych czasach pozostaje bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników i ich rodzin.
Sadoun nakreślił niektóre ze sposobów, które mają pomóc chronić ukraińskich pracowników. - Konkretne działania, które już podjęliśmy - w tym systemy alarmowe, infolinie i pomoc finansowa - są wzmacniane, aby dostosować się do szybko zmieniającej się sytuacji - powiedział. - Pozostajemy w stałym kontakcie z naszymi ukraińskimi zespołami, aby mieć pewność, że odpowiadamy na ich pytania i potrzeby. Na każdym szczeblu Grupy, od kierownictwa po społeczność Publicis na całym świecie, jesteśmy po ich stronie i jesteśmy gotowi do pomocy i wsparcia naszej rodziny Publicis na Ukrainie.
Sadoun z Publicis wysłał do pracowników firmy na Ukrainie następujący e-mail:
"W tych niezwykle burzliwych dla Ukrainy czasach, chciałem przekazać Wam, że jesteście w naszych myślach. Siła i spokój, które do tej pory okazaliście, są po prostu niesamowite i oczywiście możecie liczyć na pełne wsparcie Grupy w tym trudnym momencie" - napisał Sadoun.
WPP ma 200 pracowników na Ukrainie
Giulio Malegori, EMEA CEO Dentsu International, wyjaśnił, że sieć agencji działała w afiliacji z firmami na Ukrainie, współpracując z 500 osobami w agencjach Carat, Isobar, Vizeum i Posterscope.
- Chociaż nie mamy w tym kraju żadnych pracowników z grupy Dentsu, pozostajemy w bliskim kontakcie z zespołem kierowniczym na Ukrainie i wspieramy ich w zakresie działalności operacyjnej, samopoczucia pracowników i działań handlowych klientów – przekazał.
Mark Read, dyrektor generalny WPP, ujawnił podczas telekonferencji z inwestorami w omawiającej wyniki finansowe za rok 2021, że holding ten zatrudnia w Kijowie 200 osób.
- Nie jest to odpowiedni moment, aby ocenić wpływ tego, co dzieje się na Ukrainie, na cały rok, choć oczywiście jest to powód do niepokoju - powiedział, odnosząc się do inwazji rosyjskiej, która rozpoczęła się wcześnie rano.
WPP przekazało też, że priorytetem firmy jest bezpieczeństwo 200 osób przebywających na Ukrainie. Firma jest w stałym kontakcie z liderami agencji w tym kraju, aby zapewnić wszelkie możliwe wsparcie, w tym pakiety wsparcia finansowego dla wszystkich pracowników oraz inne formy pomocy.
Piszemy o wymiarze komunikacyjnym wojny w Ukrainie:
Portale wyłączają komentarze przy tekstach o agresji Rosji na Ukrainę
Niemal cały świat śledzi wydarzenia z Ukrainy. Jak są relacjonowane?
Izba Wydawców Prasy: Wojna w najbliższym sąsiedztwie stawia przed prasą wyjątkowe wyzwania
Dziennikarze z niezależnych mediów rosyjskich potępiają atak na Ukrainę
News24 z testową emisją na Facebooku, relacjonuje atak Rosji na Ukrainę
Ruszyły internetowe zbiórki na pomoc ofiarom agresji Rosji na Ukrainę
Prorosyjskie trolle coraz aktywniejsze
KRRiT zdecydowała o usunięciu rosyjskich kanałów telewizyjnych z Polski
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agencje reklamowe ze wsparciem dla ukraińskich pracowników i ich rodzin