W Agorze procedury antymobbingowe od prawie 20 lat. W ostatnim czasie 19 zgłoszeń
Grupa Agora od 2003 roku stosuje politykę w zakresie ochrony pracowników przed dyskryminacją i napastowaniem, w 2018 roku wprowadziła m.in. anonimowy system zgłaszania nieprawidłowości (Linia Etyki). W 2019 i 2020 roku wpłynęło do niego 19 zgłoszeń.
Ewa Wanat, redaktor naczelna Radia Tok FM w latach 2003-2012, przyznała niedawno na Facebooku, że w czasie kierowania redakcją radia źle traktowała swoich podwładnych. „Ja się strasznie darłam w TOK FM, okropnie. Co robiłam moim współpracowniczkom i współpracownikom dotarło do mnie dopiero niedawno (...). Myślę, że w TOK FM niejedna osoba mogła mieć przeze mnie nieprzespaną noc. Albo noce. Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie. Przepraszam” - napisała.
Wpis powstał po tym, jak Wanat przeczytała wywiad „Wysokich Obcasów” z Karoliną Korwin-Piotrowską. Wspominała ona, że dwie dekady temu była jedną z ofiar mobbingu w redakcji „Gali”. Na Facebooku kilkoro dziennikarzy przyznało, że ma podobne doświadczenia. - Pojawiają się konkretne nazwiska, przypadki. Ludzie nie zważają na to, że sprawa może trafić do sądu. Myślę, że coś w nich pękło - stwierdziła Korwin-Piotrowska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
System compliance w Agorze od 2018 roku
Spytaliśmy Grupę Agorę, w ramach której działa Radio Tok FM, jakie stosuje procedury przeciwdziałające mobbingowi w miejscu pracy. - Grupa Agora dba o najwyższe standardy etyczne i podkreśla wagę działania zgodnie z obowiązującym prawem, wewnętrznymi regulacjami oraz zewnętrznymi kodeksami, których jest zobowiązana przestrzegać. Dlatego, począwszy od 2018 roku, konsekwentnie rozwija system compliance - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej spółki
Na system compliance grupy obecnie składają się: regulacje wewnętrzne, w szczególności „Kodeks etyki Agory”; compliance officer; cykliczna ocena ryzyka braku zgodności oraz ocena i aktualizacja wdrożonego systemu compliance; anonimowy system zgłaszania nieprawidłowości; monitoring zgodności działalności w kluczowych obszarach biznesowych, a także szkolenia i komunikacja.
- Wcześniej, już w 2003 roku, Agora przyjęła swoją politykę w zakresie ochrony pracowników przed dyskryminacją i napastowaniem, jako jedna z pierwszych firm medialnych na rynku – przypomina Graboś. - W 2018 roku, w odpowiedzi na zmiany legislacyjne i nową praktykę, polityka ta została zaktualizowana i udoskonalona. Oprócz tego spółka uruchomiła anonimowy i poufny system zgłaszania nieprawidłowości pod nazwą Linia Etyki, prowadzony przez zewnętrznych ekspertów, w postaci platformy internetowej, infolinii i e-maila, za pomocą których każdy pracownik i współpracownik ma możliwość przekazywania wątpliwości, zadawania pytań oraz zgłaszania niepożądanych zdarzeń dotyczących relacji w miejscu pracy. Również w 2018 roku w strukturach spółki pojawiła się funkcja pełnomocnika ds. przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi – podkreśla Graboś.
Były wiceszef „Wiosny” zarzuca ks. Stryczkowi mobbing, a dziennikarzowi Polska Press łamanie prawa prasowego
- Wszystkie wątpliwości lub problemy osób z zespołu Agory są wyjaśniane z należytą starannością, a czas rozpatrywania zgłoszenia zależy od jego charakteru. Nie przekazujemy więcej informacji o naszych wewnętrznych procedurach – zaznacza dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
Dwanaście zgłoszeń w 2019 roku, pięć w 2020
Zgodnie z danymi przekazanymi przez spółkę w raporcie niefinansowym, w 2020 roku do Linii Etyki wpłynęło łącznie pięć zgłoszeń. - Część z nich wymagała zbadania sprawy oraz rozpatrzenia zgłoszenia pod kątem możliwej nieprawidłowości, część zaś była pytaniami, na które udzielono odpowiedzi. Jednocześnie zgłoszenia i pytania trafiały bezpośrednio do compliance officera Agory, jak również do pełnomocnika ds. przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi. Żadne ze zgłoszeń nie dotyczyło naruszeń przepisów związanych z zapobieganiem dyskryminacji lub przeciwdziałania korupcji – podkreśla Graboś.
Rok wcześniej w ramach Linii Etyki wpłynęło 12 zgłoszeń, dziewięć z nich to sugestie, zaś trzy to nieprawidłowości. - Część z nich spowodowała wprowadzenie nowych rozwiązań, część zbadania sprawy oraz rozpatrzenia zgłoszenia pod kątem możliwej nieprawidłowości, część zaś była pytaniami, na które udzielono odpowiedzi – wyjaśnia Graboś. I dodaje, że również wtedy zgłoszenia i pytania trafiały bezpośrednio do compliance officera Agory, jak również do pełnomocnik ds. przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi (pięć zgłoszeń). - Zgłoszenia te zostały opisane w części raportu dotyczącej miejsca pracy i praw człowieka. W 2019 roku było to pięć spraw dotyczących relacji w miejscu pracy – mówi.
Czytaj też: KO chce wprowadzić definicję mobbingu w ustawie o Policji
- Jednocześnie chciałam zwrócić uwagę, że Pani Ewa Wanat nie jest związana z Agorą od ponad 10 lat – dodaje Graboś.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: W Agorze procedury antymobbingowe od prawie 20 lat. W ostatnim czasie 19 zgłoszeń