SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora może zweryfikować prognozę wzrostu rynku reklamy o 10-11% po II kw.

Grupa medialna Agora podtrzymała prognozy, według których w 2008 roku wydatki reklamowe wzrosną o 10-11%, poinformował prezes Marek Sowa w czwartek. Spółka szacuje, że w I kw. wzrost wyniósł 16% i zapowiada, że może zweryfikować swoje prognozy po II kw.

"Podtrzymujemy prognozy, możemy je jednak zweryfikować po II kw." - powiedział Sowa podczas telekonferencji. W I kw. najszybciej rosły wydatki na reklamę w internecie (39%) i outdoorze (26%). Najwolniej, bo o 10%, wzrosły wydatki reklamowe w dziennikach drukowanych.

Według szacunków Agory, w całym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 35-40%, w telewizji - o 11-12%, w reklamie zewnętrznej - o 10%, w radiu - o 7-8%, w magazynach - o 5% i w dziennikach - o 4%.

Akcje spółki traciły ponad 10% (ok. godz. 10:30) - pomimo tego, że wyniki kwartalne okazały się zgodne z oczekiwaniami rynku - ponieważ inwestorzy uznali, że Agora zapłaciła zbyt dużo za firmę Trader.com (Agora informowała o transakcji dzień wcześniej po zakończeniu sesji).

Wartość transakcji wyniosła 54,35 mln USD (ok. 120 mln zł). Przychody Trader.com w zeszłym roku wyniosły 18,5 mln zł, a EBITDA była bliska zeru.

"Wycena odzwierciedla sytuację na rynku" - powiedział Sowa. Według niego, internetowe spółki notowane na GPW są wyceniane według podobnego stosunku przychody/cena.

"Jesteśmy świadomi, że płacimy premię za kontrolę" - powiedział wiceprezes Zbigniew Bąk. Zaznaczył, że akwizycja jest inwestycją długoterminową i ma zabezpieczyć Agorę przed efektem migracji ogłoszeń z mediów drukowanych do internetu.

Prezes Sowa przyznał, że Agora prowadzi prace nad kilkoma kolejnymi projektami przejęć. Nie sprecyzował jednak ani ich skali, ani możliwego terminu realizacji. "Będziemy się koncentrowali na najszybciej rosnących segmentach rynku" - powiedział jedynie Sowa.

W I kw. roku przychody "Gazety Wyborczej" wzrosły o 11% r/r. Było to możliwe dzięki polityce "dwucenówek", bo sprzedaż egzemplarzowa spadła w tym okresie o 9% (co zarząd tłumaczy efektem wysokiej bazy).

Sowa nie powiedział, czy Agora zareaguje na ostatnią decyzję grupy Axel Springer, która zdecydowała się podnieść cenę egzemplarzową "Dziennika" (do 1,80 zł z 1,50 zł w poniedziałek-czwartek i do 2,00 zł w sobotę)

"Będziemy obserwować rynek" - powiedział Sowa. Spółka podała, ze w I kw. udział "GW" w rynku reklamowym dzienników wzrósł o 1 pp do 43,5%.

Przychody reklamowe serwisów internetowych Agory w I kw. wzrosły o 115%. Spadły jednak przychody segmentu "kolekcje" (z powodu silnej konkurencji i efekty wysokiej bazy) o 52,5% r/r.

Przychody z reklam sektora reklamy zewnętrznej wzrosły o 16%. Grupa planuje intensywny rozwój tej oferty i m.in. umieszczanie ekranów CityInfo TV w wagonach metra.

Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 18,66 mln zł wobec 14,27 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 313,42 mln zł wobec 302,73 mln zł rok wcześniej.

  • Więcej informacji:
  • Agora

Dołącz do dyskusji: Agora może zweryfikować prognozę wzrostu rynku reklamy o 10-11% po II kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl