Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku
Agora prognozuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce w 2015 roku powinna wzrosnąć od 2 do 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - podała spółka w raporcie kwartalnym.
Zgodnie z szacunkami Agory, w 2015 roku rynek reklamy w dziennikach ma się skurczyć o 12-15 proc. Wzrośnie natomiast rynek reklamy telewizyjnej - o 3-5 proc., a internetowej o 6-8 proc. Wartość wydatków na reklamę radiową ma wzrosnąć o 4-6 proc., a na reklamę zewnętrzną o 1-3 proc. Z kolei rynek reklamy w czasopismach będzie spadał w tym roku o 8-11 proc.
Agora szacuje, że w 2014 roku rynek reklamy wzrósł o ponad 2,5 proc. W każdym z kwartałów ubiegłego roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 roku.
Według szacunków Starlinka w ub.r. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 7,28 mld zł, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
W IV kwartale 2014 roku Grupa Agora miała 334 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 9,7 mln zł. Natomiast w całym 2014 roku przychody spółki sięgnęły kwoty 1,102 mld zł, ale miała ona stratę netto wynoszącą 11 mln zł (więcej na ten temat).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agora: o 2-4 proc. wzrośnie rynek reklamy w 2015 roku