Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”
O 5-7 proc. wzrosnąć mają wydatki reklamowe w 2024 roku – prognozuje Agora. - Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – mówił w środę prezes spółki Bartosz Hojka. Rynek ma rosnąć we wszystkich segmentach poza reklamą w prasie.
W środę odbyła się telekonferencja dla dziennikarzy i analityków na temat wyników finansowych Agory w czwartym kwartale i całym 2023 roku.
Podsumowano też rynek reklamy w ubiegłym roku. - Rynek reklamowy prezentował się pozytywnie, jego wartość wzrosła o sześć procent w stosunku do czwartego kwartału 2022 roku, to powyżej górnej granicy widełek, dla której prognozowaliśmy dynamikę rynku reklamowego w 2023 roku – podkreślał prezes Agory Bartosz Hojka.

Rok temu spółka przewidywała, że w 2023 roku rynek reklamy urośnie o 2-4 proc. W sierpniu podniosła jednak te szacunki do 4-6 proc.
Spółka tradycyjnie przedstawiła swoje prognozy na temat rynku reklamowego w bieżącym roku. - Zakładamy dalszy wzrost rynku reklamowego w przedziale od pięciu do siedmiu procent oraz wzrost niemal wszystkich segmentów rynku oprócz reklamy w prasie – mówił Hojka.
Szacunki Agory mówią, że największy wzrost odnotuje reklama kinowa (9-14 proc.), a dalej: internetowa (5-8 proc.), zewnętrzna i radiowa (po 4-7 proc.) oraz telewizyjna (3-5 proc.). Spadek w segmencie prasa prognozowany jest na 5-8 proc.

- Biorąc pod uwagę, że jesteśmy już mądrzejsi o pierwsze dwa miesiące tego roku, dzisiaj wydaje się, że realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz dla całego rynku reklamowego. Na dzisiaj oczekujemy, że raczej będzie to w granicach siedmiu niż pięciu procent – zaznaczył Hojka.
W czwartym kwartale ub.r. grupa Agora przy wzroście przychodów o prawie jedną trzecią zarobiła na czysto 50,9 mln zł. Po przejęciu Eurozetu skokowo zwiększyły się jej wyniki w pionie radiowym.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agora z optymizmem o rynku reklamowym w tym roku. „Realne jest osiągnięcie górnego pułapu tych prognoz”