Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych
W zeszłym kwartale liczba rezerwacji na platformie Airbnb zwiększyła się o 25 proc., a przy wzroście cen przychody poszły w górę o 29 proc. do 2,88 mld dolarów. Platforma najmocniej urosła w Azji, coraz więcej użytkowników kupuje noclegi za granicą.

Na Airbnb od lipca do września br. kupiono 99,7 mln noclegów i usług towarzyszących, wobec 79,7 mln rok wcześniej. W pierwszych dwóch kwartałach br. liczba rezerwacji przekraczała 100 mln.
Łączna wartość brutto zamówień poszła w górę o 31 proc. do 15,6 mld dolarów, do czego przyczynił się też wzrost średniej ceny kupowanego noclegu i usługi o 5 proc. - ze 149,15 do 156,44 dolarów. Bez uwzględnienia niekorzystnego dla firmy umocnienia się dolara wobec wielu innych walut wartość zamówień poszła w górę o 40 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W efekcie przychody Airbnb zwiększyły się o 29 proc. do 2,88 mld dolarów (bez zmian walutowych dynamika wyniosłaby 36 proc.). W USA koncern osiągnął ok. 40 proc. łącznych wpływów, rok do roku wzrosły one o 24 proc.
W Azji i regionie Pacyfiku wpływy poszły w górę aż o 65 proc., przy czym nadal pozostają poniżej poziomu sprzed epidemii. W Ameryce Południowej i Środkowej nastąpił wzrost o 33 proc. (głównie dzięki dobrym wynikom w Meksyku i Brazylii), a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - o 20 proc. (tam większość podróży z użyciem platformy jest realizowana w obrębie tego regionu).

Wyjazdy zagraniczne w zeszłym kwartale stanowiły 43 proc. rezerwacji na Airbnb, wobec 33 proc. przed rokiem. Firma spodziewa się dalszego wzrostu tego udziału, przy czym z wahaniami wynikającymi z sytuacji makroekonomicznej, który jest dla niej korzystny biznesowo.
Około 45 proc. rezerwacji dotyczyło pobytów na minimum 7 dni, a 20 proc. - na przynajmniej 28 dni.
Koszty Airbnb w zeszłym kwartale sięgnęły 1,68 mld dolarów, wobec 1,38 mld dolarów przed rokiem. Koszty uzyskania przychodów zwiększyły się z 311,6 do 401,1 mln dolarów, wydatki na sprzedaż i marketing - z 290,8 do 383,2 mln dolarów.
W efekcie skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 1,1 do 1,46 mld dolarów, zysk operacyjny - z 852 mln do 1,2 mld dolarów, a zysk netto - z 833,9 mln do 1,21 mld dolarów.

W środę w akcje Airbnb staniały o 13,4 proc. W handlu posesyjnym kurs minimalnie wzrósł.
Natomiast od początku stycznia br. zmalał o 43 proc.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Udane lato Airbnb: w górę rezerwacje i zysk, więcej podróży zagranicznych