Aliganza Fashion Agency: wpływy i zysk jak przed epidemią
Po dwóch latach dużych spadków agencja marketingowa Aliganza Fashion Agency, obsługująca głównie klientów z branży modowej, osiągnęła w ub.r. prawie pięciokrotny wzrost przychodów i 670,6 tys. zł zysku netto.

Przychody sprzedażowe Aliganza Fashion Agency w ub.r. poszły w górę z 1,43 do 6,71 mln zł. Na zeszłoroczne złożyło się 5,98 mln zł z kraju i 722,2 tys. zł z zagranicy.
Agencja wróciła do wzrostów po dwóch mocno spadkowych latach. W 2019 roku jej przychody zmalały z 6,92 do 4,11 mln zł, a zysk netto - z 671,6 do 161,2 tys. zł, firma tłumaczyła to zakończeniem obsługi centrów handlowych Klif Warszawa i Klif Gdynia oraz marki F&F należącej do opuszczającego wtedy nasz rynek Tesco.
Pierwszy lockdown po wybuchu epidemii spowodował, że agencja straciła siedmiu klientów, a część pozostałych na miesiące ograniczyła komunikację. Firma musiała pożegnać się z prawie połową pracowników, w całym 2020 roku przy 1,43 mln zł wpływów miała 105 tys. zł straty operacyjnej i 95,3 tys. zł straty netto.
W ub.r. i pierwszej połowie br. Aliganza Fashion Agency pracowała m.in. dla marek Swarovski, Deichmann, Bonprix, Top Secret & Friends, Oriflame, Monki, Diverse, Kappahl, Jotex, Gabriella, Birkenstock i Health Labs Care.
Koszty operacyjne agencji sięgnęły w ub.r. 6,14 mln zł, wobec 1,52 mln zł rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce wzrosły z 850,3 tys. zł do 5,38 mln zł. Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 499,6 do 590,1 tys. zł, a koszty zużycia materiałów i energii - z 77,5 do 81,7 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe przychody operacyjne firmy poszły w górę z 15,4 do 138,5 tys. zł, głównie dzięki otrzymaniu 131 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej.
Wynik operacyjny poszedł w górę ze 105 tys. zł straty do 696,3 tys. zł zysku, a wynik netto - z 95,3 tys. zł straty do 670,6 tys. zł zysku.
Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na dywidendę.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Aliganza Fashion Agency: wpływy i zysk jak przed epidemią