Artegence ze wzrostem wpływów o 59 proc., coraz więcej kampanii poza internetem
Agencja marketingu internetowego Artegence osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych o 58,6 proc. do 21,23 mln zł, a ponieważ jej koszty operacyjne poszły w górę o 68,3 proc. zysk netto zmalał z 997,6 do 548,8 tys. zł.
Przychody krajowe Artegence zwiększyły się z 12,92 do 20,7 mln zł. Wpływy z tworzenia stron i kampanii internetowych prawie się podwoiły, rosnąc z 6,4 do 12,66 mln zł. Przychody z utrzymania i pozycjonowania serwisów poszły w górę z 2,72 do 3,39 mln zł, a te określone jako pozostałe i ze zleceń, a nie stałych umów - z 2,66 do 3,75 mln zł.
Za to przychody z konsultingu, oprogramowania i outsourcingu zmalały z 1,11 mln zł do 819,5 tys. zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja wyliczyła, że jej głównymi klientami w ub.r. były firmy PKO BP, Bank Pekao SA, PepsiCo, Oriflame, Polski Fundusz Rozwoju (i jego spółka zależna PFR Portal PPK), Volkswagen Group Polska i Energa Obrót. Firma zaznaczyła, że realizuje coraz więcej kampanii wykraczających poza internet, także klasyczne akcje ATL-owe i BTL-owe.
- Szczególne istotna dla Spółki jest możliwość realizacji projektów kompleksowych, obejmujących przygotowanie strategii, projektowanie użyteczności UX, interfejsów UI oraz wdrażania i utrzymania technologii - stwierdzono. Agencja dodała, że rozwija kompetencje w zakresie content marketingu, także w mediach pozainternetowych.

Dużo więcej na usługi obce, przybyło 3 pracowników
Artegence poniosła w ub.r. 20,5 mln zł wydatków operacyjnych, co wobec 12,17 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 68,3 proc. Wynika to głównie ze zwiększenia się kosztów usług obcych z 10,04 do 17,96 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 1,57 do 1,92 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 299,7 do 343,1 tys. zł. Na koniec ub.r. w firmie było 18 etatowych pracowników, o trzech więcej niż rok wcześniej.
Z kolei koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 62,5 do 79,1 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 72 do 96,4 tys. zł, a wydatki na amortyzację zmalały ze 111,2 do 85,4 tys. zł.
Znacznie wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na pogorszenie zyskowności Artegence. Zysk sprzedażowy zmalał z 1,21 mln zł do 730,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 1,21 mln zł do 731,6 tys. zł, zysk brutto - z 1,24 mln zł do 728,4 tys. zł, a zysk netto - z 997,6 do 548,8 tys. zł.
95 proc. udziałów Artegence ma spółka efigence, a 5 proc. - Artur Gortych, członek rady nadzorczej efigence i prezes Filmwebu. Wspólnicy zeszłoroczny zysk netto agencji przeznaczyli na jej kapitał rezerwowy.
W planach dalszy rozwój poza internetem
Artegence zapowiedziała, że zamierza rozszerzać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych, także z zagranicy. - Wśród klientów większość stanowią podmioty, z którymi relacje biznesowe mają charakter stabilny i długotrwały - zaznaczyła.
- Pomimo niepewności co do zwiększenia obrotów ze względu na pandemię koronawirusa w roku 2020 mamy nadzieję, że nie wpłynie to negatywnie na dalszy rozwój firmy, a także osiągnięcie wyników finansowych, które zabezpieczą wieloletnią działalność na rynku - napisano w sprawozdaniu.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Artegence ze wzrostem wpływów o 59 proc., coraz więcej kampanii poza internetem