Tak wygląda Biedronka na Słowacji. W planach ponad 50 sklepów
Sieć Biedronka (Jeronimo Martins Polska) w środę uruchomiła swój pierwszy sklep na Słowacji. Ma tam już pierwsze centrum dystrybucyjne, a do końca 2026 planuje otworzyć 50 placówek handlowych.

Pierwszy sklep Biedronki na Słowacji otworzono w Miłosławiu, niedaleko Bratysławy. Placówka ma 876 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej i 1 239 metrów kwadratowych całkowitej powierzchni (z zapleczem).
Zainstalowano w nim sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe, skanery cen i automat do zwrotu butelek. Na parkingu jest 61 miejsc (w tym trzy dla aut osób z niepełnosprawnością), w planach jest postawienie stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz ułożenie paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.
– To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin – podkreśla w komunikacie prasowym Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

W ofercie pierwszego sklepu Biedronki na Słowacji jest obecnie ok. 3,4 tys. produktów. – Naszym priorytetem jest oferowanie słowackim klientom świeżej żywności o wysokiej jakości i w najniższych cenach. Od samego początku koncentrujemy się również na współpracy ze słowackimi dostawcami, z którymi opracowaliśmy kilka marek własnych, podkreślających jakość, świeżość i zrównoważony rozwój. Te wartości - wraz z uczciwością i przejrzystością w naszej działalności - są kluczowymi czynnikami długoterminowego wzrostu Biedronki na Słowacji – mówi Maciej Łukowski, szef Biedronki Słowacja.
Biedronka uruchomiła już na Słowacji centrum dystrybucyjne (w Voderadach), gdzie jest zatrudnionych 66 pracowników.
Za dwa lata ponad 50 sklepów Biedronka na Słowacji
W najbliższej przyszłości sieć planuje otworzyć swoje sklepy w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica.
– Interesują nas zarówno lokalizacje w miastach, jak i na wsiach. Dalszy rozwój będzie zależeć od słowackiego klienta, on zdecyduje o tempie ekspansji – stwierdził Maciej Łukowski podczas uroczystego otwarcia pierwszego sklepu.

W 2025 roku Biedronka chce mieć na Słowacji od kilkunastu do ponad 20 sklepów, zaś do końca przyszłego roku – minimum 50 placówek. Do końca 2025 roku zamierza uruchomić tam swoją aplikację mobilną.
– Chcemy być prawie wszędzie. Mamy różne formaty, dopasowane zarówno do mniejszych miejscowości, jak i dużych miast – powiedział Bartosz Ciuruś, dyrektor operacyjny Biedronka Słowacja. Na razie sklepy tej sieci nie pojawią się w Bratysławie. – To bardziej wymagający rynek. Chcemy jeszcze dopracować i nieco rozszerzyć ofertę – wyjaśnił Łukowski.

Na Słowacji wydatki inwestycyjne na otwarcie nowego sklepu są o około jedną piątą wyższe niż w Polsce.
Biedronka na razie nie myśli o wejściu do kolejnych krajów, koncentruje się na rozwoju na Słowacji. – Dopiero gdy osiągniemy tu sukces, będziemy myśleć o nowych rynkach – stwierdził Maciej Łukowski.

W czwartym kwartale 2024 roku Biedronka osiągnęła niewielki wzrost r/r sprzedaży porównywalnej, po dwóch kwartałach ze spadkami. W ciągu roku liczba jej sklepów zwiększyła się netto o 161 do 3 730.
Dołącz do dyskusji: Tak wygląda Biedronka na Słowacji. W planach ponad 50 sklepów