Tak wygląda Biedronka na Słowacji. W planach ponad 50 sklepów
Sieć Biedronka (Jeronimo Martins Polska) w środę uruchomiła swój pierwszy sklep na Słowacji. Ma tam już pierwsze centrum dystrybucyjne, a do końca 2026 planuje otworzyć 50 placówek handlowych.
Pierwszy sklep Biedronki na Słowacji otworzono w Miłosławiu, niedaleko Bratysławy. Placówka ma 876 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej i 1 239 metrów kwadratowych całkowitej powierzchni (z zapleczem).
Zainstalowano w nim sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe, skanery cen i automat do zwrotu butelek. Na parkingu jest 61 miejsc (w tym trzy dla aut osób z niepełnosprawnością), w planach jest postawienie stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz ułożenie paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.
– To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin – podkreśla w komunikacie prasowym Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

W ofercie pierwszego sklepu Biedronki na Słowacji jest obecnie ok. 3,4 tys. produktów. – Naszym priorytetem jest oferowanie słowackim klientom świeżej żywności o wysokiej jakości i w najniższych cenach. Od samego początku koncentrujemy się również na współpracy ze słowackimi dostawcami, z którymi opracowaliśmy kilka marek własnych, podkreślających jakość, świeżość i zrównoważony rozwój. Te wartości - wraz z uczciwością i przejrzystością w naszej działalności - są kluczowymi czynnikami długoterminowego wzrostu Biedronki na Słowacji – mówi Maciej Łukowski, szef Biedronki Słowacja.
Biedronka uruchomiła już na Słowacji centrum dystrybucyjne (w Voderadach), gdzie jest zatrudnionych 66 pracowników.
Za dwa lata ponad 50 sklepów Biedronka na Słowacji
W najbliższej przyszłości sieć planuje otworzyć swoje sklepy w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica.
– Interesują nas zarówno lokalizacje w miastach, jak i na wsiach. Dalszy rozwój będzie zależeć od słowackiego klienta, on zdecyduje o tempie ekspansji – stwierdził Maciej Łukowski podczas uroczystego otwarcia pierwszego sklepu.

W 2025 roku Biedronka chce mieć na Słowacji od kilkunastu do ponad 20 sklepów, zaś do końca przyszłego roku – minimum 50 placówek. Do końca 2025 roku zamierza uruchomić tam swoją aplikację mobilną.
– Chcemy być prawie wszędzie. Mamy różne formaty, dopasowane zarówno do mniejszych miejscowości, jak i dużych miast – powiedział Bartosz Ciuruś, dyrektor operacyjny Biedronka Słowacja. Na razie sklepy tej sieci nie pojawią się w Bratysławie. – To bardziej wymagający rynek. Chcemy jeszcze dopracować i nieco rozszerzyć ofertę – wyjaśnił Łukowski.

Na Słowacji wydatki inwestycyjne na otwarcie nowego sklepu są o około jedną piątą wyższe niż w Polsce.
Biedronka na razie nie myśli o wejściu do kolejnych krajów, koncentruje się na rozwoju na Słowacji. – Dopiero gdy osiągniemy tu sukces, będziemy myśleć o nowych rynkach – stwierdził Maciej Łukowski.

W czwartym kwartale 2024 roku Biedronka osiągnęła niewielki wzrost r/r sprzedaży porównywalnej, po dwóch kwartałach ze spadkami. W ciągu roku liczba jej sklepów zwiększyła się netto o 161 do 3 730.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Tak wygląda Biedronka na Słowacji. W planach ponad 50 sklepów