Blogi mają wpływ na szybkość dostarczania informacji, ale nie ich jakość
Tak zwane nowe media (media społeczne i blogi) mają wpływ na wiele aspektów dostarczania informacji, szczególnie na ich szybkość i dostępność.
Większość amerykańskich dziennikarzy uczestniczących w badaniu firmy Brodeur uważa, że blogi mają znaczący wpływ na przekazywanie informacji we wszystkich, z wyjątkiem jakości, analizowanych obszarach - informuje serwis Marketing Charts.
Według większości respondentów, blogi najbardziej znaczący wpływ mają na szybkość i dostępność przekazywanych informacji. Tak stwierdziło odpowiednio 74,1 i 68,6 procenta badanych. Ponad połowa uważa również, że mają one znaczący wpływ na ton dyskusji (61,8 procenta) oraz sposób redagowania (51,1 procenta). Jedynie w przypadku jakości, większa liczba respondentów stwierdziła, że blogi nie mają tutaj znaczącego wpływu (55,6 procenta wobec 43,3 procenta uważających odwrotnie).
Dla ponad 3/4 badanych dziennikarzy blogi okazują się pomocne w poszukiwaniu pomysłów na materiał oraz zagłębienie się w dany temat. Mniejsze znaczenie mają one w przypadku pozyskiwania informacji do tzw. gorących newsów czy też szukania cytatów.
71 procent respondentów ma również własną listę blogów, które czyta regularnie. Z tego od 1 do 5 blogów na takiej liście ma 47,7 procenta, od 6 do 10 14,8 procenta, od 11 do 15 3,4 procenta, od 16 do 20 1,1 procenta, a ponad 20 4 procent badanych.
Z badania firmy Brodeur wynika również, że dziennikarze za oceanem są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami blogosfery. 27,7 procenta z nich prowadzi własny blog, a 16,3 procenta ma swoją stronę w serwisie społecznościowym.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Blogi mają wpływ na szybkość dostarczania informacji, ale nie ich jakość