Bonnier Business Polska: więcej z „Pulsu Biznesu” i reklam, 4,2 mln zł zysku
Firma Bonnier Business Polska, wydająca m.in. „Puls Biznesu” i Bankier.pl, w ub.r. zwiększyła przychody o 11,5 proc. do 62,39 mln zł, głównie dzięki ponad 30-proc. wzrostowi wpływów z reklam i eventów. Jej zysk netto wzrósł czterokrotnie, do 4,25 mln zł.
Najwięcej Bonnier Business Polska zarabia na reklamach - przychody z ich sprzedaży w ub.r. poszły w górę z 17,39 do 22,63 mln zł.
Firma sprzedaje powierzchnię reklamową w dzienniku „Puls Biznesu” i jego portalu PB.pl oraz swoich pozostałych platformach internetowych, m.in. Bankier.pl, Pit.pl, Vat.pl, Mambiznes.pl, Dyskusja.biz i PRnews.pl. Według badania Mediapanel w maju br. Bankier.pl odwiedziło 3,78 mln internautów, spędzając średnio po 12 minut i 10 sekund.
Więcej z „Pulsu Biznesu”, mniej z e-commerce
Przychody ze sprzedaży „Pulsu Biznesu” zwiększyły się z 11,16 do 12,85 mln zł. Dziennik w ub.r. zanotował wzrost średniego rozpowszechniania płatnego razem o 13,6 proc. do 12 264 egz. (według danych PBC). Z początkiem ub.r. jego cenę podwyższono z 7 do 7,50 zł, a w styczniu br. - o kolejne 50 groszy.
Zanosi się na dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży „PB” - na koniec ub.r. wydawca miał opłacone prenumeraty dziennika na kwotę 3,95 mln zł, wobec 3,45 mln zł rok wcześniej. Natomiast z jego subskrypcji cyfrowej na początku br. korzystało 22 tys. użytkowników.
W drugim roku po wybuchu epidemii na dobre odżyła działalność eventowa Bonnier Business Polska - firma oprócz 52 konferencji internetowych i 50 webinarów (w 2020 roku było to 35 konferencji i 42 webinaria) zorganizowała szereg imprez stacjonarnych. Przychody ze sponsoringu i eventów poszły w górę z 5,8 do 7,87 mln zł.
Natomiast wpływy e-commerce’owe, m.in. z sieci afiliacyjnej i porównywarek finansowych Bankiera promujących głównie usługi finansowe, zmalały z 21,42 do 18,55 mln zł. - Z uwagi na istotny negatywny wpływ pandemii koronawirusa na ten sektor biznesu, zwłaszcza w obszarze sieci afiliacyjnej - uzasadniono w sprawozdaniu wydawnictwa.

Połowa wydatków na pracowników
Wydatki operacyjne Bonnier Business Polska zwiększyły się dużo mniej od przychodów - o 1,9 proc. do 57,1 mln zł. Koszty usług obcych zmalały z 31,71 do 30,3 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 18,73 do 20,34 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,55 do 4,13 mln zł.
Średnie zatrudnienie w wydawnictwie wynosiło 187 etatów, tyle samo co rok wcześniej. Zarobki członków zarządu zmniejszyły się z 851,3 do 605,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na 1,3 mln zł wpływów finansowych w ub.r. złożyło się przede wszystkim 1,28 mln zł dywidendy od spółki zależnej Prawomaniacy. Pozostałe przychody operacyjne zmalały z 1,3 mln zł do 225,8 tys. zł (w 2020 roku firma na sześć miesięcy obniżyła pensje i wymiar pracy o 20 proc., dzięki czemu z tarczy antykryzysowej otrzymała 1,1 mln zł)., a pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 777,8 tys. zł do 1,2 mln zł.
Zysk na pokrycie wcześniejszych strat
Wyniki zyskowności Bonnier Business Polska zwiększyły się kilkukrotnie. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 66,3 tys. zł straty do 5,29 mln zł zysku, zysk operacyjny - z 455,5 tys. zł do 4,31 mln zł, a zysk netto - z 1,06 do 4,25 mln zł.
Szwedzki koncern Bonnier jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że jej zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat. A te straty na koniec ub.r. wynosiły 64,38 mln zł.

Na początku ub.r. Bonnier kupił 100 proc. udziałów Grupy Rx wydającej serwisy dla lekarzy i studentów medycyny.
Z końcem ub.r. Bonnier Business Polska przeniósł do przejętej spółki swoje aktywa z segmentu zdrowotnego, m.in. wydawanie dwutygodnika „Puls Medycyny” z dodatkiem „Puls Farmacji” i ich platform internetowych oraz organizację eventów o takiej tematyce.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska: więcej z „Pulsu Biznesu” i reklam, 4,2 mln zł zysku