BrewDog ogłasza się "antysponsorem" Mundialu w Katarze
W odważnym manifeście marka piwna BrewDog ogłosiła się "dumnym antysponsorem" mistrzostw świata piłce nożnej, rozgrywanych w tym roku w Katarze. Marka demonstruje w ten sposób sprzeciw wobec łamania podstawowych praw człowieka w Katarze i oskarża organizatorów Mundialu o gigantyczną korupcję.

BrewDog na kilka tygodni przed startem najpopularniejszej imprezy sportowej na świecie ogłasza się na billboardach "antysponsorem", jak to określiła, "World F*Cup".
Marka wprost oskarża arabskich organizatorów Mundialu o korupcję. "Bądźmy szczerzy: Katar wygrał dzięki łapówkom. Na skalę przemysłową" - twierdzi BrewDog.
Na plakatach widoczne są między innym hasła: „Najpierw Rosja, potem Katar. Nie możemy się doczekać Korei Północnej”, „Brew Dog – dumny ANTYsponsor”.



BrewDog ostro o Mundialu w Katarze
"Piłka nożna powinna być dla wszystkich. Ale w Katarze homoseksualizm jest nielegalny, chłosta jest akceptowaną formą kary, a śmierć 6500 robotników przy budowie stadionów jest w porządku. Dlatego się wycofujemy. Wszystkie zyski z naszego piwa Lost Lager, sprzedawanego podczas turnieju, przeznaczamy na walkę z łamaniem praw człowieka" - czytamy w komunikacie BrewDog, która mimo ostrych słów będzie komercyjnie pokazywać mecze z Kataru w swoich pubach i strefach kibica.
"Jesteśmy dumni, że wprowadzamy BrewDoga jako antysponsora World F*Cup. Aby było jasne, kochamy piłkę nożną, nie kochamy tylko korupcji, nadużyć i śmierci. Więc dołącz do nas. Wznieśmy kieliszek za piłkarzy. Za kibiców. Za wolność słowa. I dwa palce do każdego, kto myśli, że Mistrzostwa Świata w Katarze mają sens" - oświadczyła marka w mediach społecznościowych.
We're donating all profits made from Lost Lager sold during the World Cup to causes fighting human rights abuses. pic.twitter.com/5OTA9Gn71G
— BrewDog (@BrewDog) November 7, 2022
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze odbędą się od 16 listopada do 18 grudnia br. W Polsce mecze transmitować będzie Telewizja Polska.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
 



 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: BrewDog ogłasza się "antysponsorem" Mundialu w Katarze