Canal+ rozsyła do abonentów „ważną informację”
Platforma Canal+ rozsyła do abonentów i subskrybentów e-maila z tytułem „ważna informacja - dotyczy bezpieczeństwa Twoich danych osobowych”. Ostrzega w nim przed próbami ataków hakerskich na użytkowników serwisu streamingowego Canal+ online.

To nie pierwsze tego typu ostrzeżenie rozesłane przez Canal+. Firma nie zdradza co przyczyniło się do jego powtórzenia. Niewykluczone, że abonenci i subskrybenci padli ofiarą phishingu. Mogli na przykład otrzymać e-maile z prośbą o podanie loginu i hasła do usługi. Później osoby trudniące się tym procederem już prosto mogą zwiększyć pakiet i oferować wybrane kanały w pirackim streamingu. Piraci oferują już na przykład Canal+ 4K Ultra HD z oznaczeniem online pod logotypem. Oznacza to, że stream pochodzi od legalnego użytkownika Canal+ online.
- W związku z zaobserwowanymi próbami ataków hakerskich polegającymi na nieuprawnionym dostępie do kont zarejestrowanych w ramach usługi Canal+ online i możliwości dołączenia opcji dodatkowych, zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności i przypominamy o stosowaniu się do poniższych zasad cyberbezpieczeństwa - można przeczytać w wiadomości od Canal+.
Jak uchronić się przed atakami hakerów?
Dalej platforma podaje szczegółowe wskazówki. - Nie wykorzystuj tych samych haseł i loginów, które stosujesz w innych aplikacjach, sklepach internetowych, serwisach internetowych/VOD, na forach, czy portalach internetowych (w przypadku np. wycieku danych ze sklepu internetowego osoba nieuprawniona może uzyskać dostęp do Twojego konta w innym serwisie internetowym, do którego logujesz się za pomocą tego samego loginu i hasła), regularnie zmieniaj hasła i nie udostępniaj ich nikomu. Mocne hasło to skomplikowane hasło (hasło powinno zawierać minimum 8 znaków, w tym znaki specjalne, liczby, duże i małe litery) - radzi Canal+.
Niekiedy trudno wykonać tego typu wskazówki. Przeciętny użytkownik internetu ma bowiem do zapamiętania dziesiątki loginów i haseł. Stosowanie tego samego hasła do wielu platform SVoD ułatwia funkcjonowanie. Wielu internautów dzieli się też hasłami do m.in. Netfliksa ze znajomymi i rodziną.
Na tym jednak nie koniec wskazówek. - Nie podawaj danych osobowych na niezaufanych lub nieznanych stronach internetowych; ignoruj e-maile z prośbą o uwierzytelnienie lub dane do logowania; skanuj programem antywirusowym komputer lub inne urządzenie, z którego następuje logowanie do Canal+ Online; zabezpiecz komputer lub inne urządzenie m.in. poprzez regularne pobieranie i instalowanie aktualizacji; nie korzystaj z linków, do których nie masz pewności, że pochodzą one od Canal+ Polska; nie wchodź na podejrzane i nieznane strony internetowe - zwracaj uwagę na adresy URL stron, które odwiedzasz. Takie strony mogą zainfekować Twoje urządzenia złośliwym oprogramowaniem - dodaje Canal+.
Canal+ nie podaje liczby abonentów
Grupa Canal+ w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.
Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc. Nie podano danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. Pod koniec I półrocza br. firma informowała, że ma ich 23,9 mln. Ostatnie dane z Polski pochodzą sprzed roku, kiedy Canal+ miał 2,7 mln klientów.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Canal+ rozsyła do abonentów „ważną informację”
Są coraz lepsi :-)