Te platformy streamingowe odwiedza najwięcej Polaków. Telewizje na wakacjach, więc zyskały Netflix i CDA Premium
Netflix umocnił się w czerwcu na pozycji lidera wśród platform streamingowych w Polsce. Spore spadki zanotowały zaś Max, TVP VOD, Canal+ online i Pilot WP, z witryn nadawców telewizyjnych wzrost osiągnął tylko Polsat Box Go.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje telewizorów smart TV) odwiedziło 9,57 mln polskich internautów, zapewniając 32,18 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin, 59 minut i 27 sekund, co przełożyło się na 48,27 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo.
Spośród pozostałych platform tylko Max (który właśnie wraca do nazwy HBO Max) przekroczył 10 proc. udziału w całkowitym czasie. Przyciągnął 3,21 mln polskich internautów (10,79 proc.), każdego średnio na 3 godziny, 54 minuty i 10 sekund, a jego udział w łącznym czasie wyniósł 10,54 proc.
Trzy inne witryny miały po mniej więcej 6 proc. udziału. TVP VOD zanotowała 2,23 mln użytkowników, 7,51 proc. zasięgu, 3 godziny, 19 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,25 proc. udziału w całkowitym czasie spędzonych na platformach streamingowych, Disney+ – 3,26 mln odwiedzających, 02 godziny, 12 minut i 36 sekund spędzonych średnio przez każdego, 10,98 zasięgu oraz 6,07 proc. udziału w łącznym czasie, zaś Prime Video – 3,38 mln użytkowników, godzinę, 59 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania, 11,36 proc. zasięgu oraz 5,65 proc. udziału.
TVP VOD przed Playerem i Polsat Box Go
Znacznie niżej od TVP VOD są platformy streamingowe innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online przyciągnął 2,23 mln internautów (7,5 proc. zasięgu), każdego przeciętnie 2 godziny, 23 minuty i 17 sekund, co dało 4,48 proc. udziału w łącznym czasie.
Player (TVN Warner Bros. Discover) odwiedziło 1,7 mln internautów (5,73 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 35 minut i 51 sekund i zapewniając 3,72 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) miał 3,52 proc. udziału, na co złożyło się 1,59 mln użytkowników, 5,34 proc. zasięgu oraz 2 godziny i 38 minut przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei Pilot WP (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 1,22 mln użytkowników, 2 godziny, 51 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez każdego, 4,1 proc. zasięgu oraz 2,94 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a CDA Premium – 1 mln odwiedzających, 3 godziny i 54 sekundy spędzone przeciętnie przez każdego, 3,38 proc. zasięgu oraz 2,55 proc. udziału.

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 182,2 tys. polskich użytkowników (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 14 minut i 56 sekund (4 proc.). Przy sporych spadkach zanotowanych przez kilka innych platform przełożyło się to na wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 3,19 pkt proc. (7,1 proc.).
Polsat Box Go telewizyjnym wyjątkiem
Gdzie te spadki? Na Maksie liczba odwiedzających zmalała o 279 tys. (8 proc.), przeciętny czas spędzony przez każdego o 50 minut i 25 sekund (17,1 proc.), a całkowity udział w czasie korzystania – o 2,19 pkt proc. (17,2 proc.). TVP VOD stracił 553,2 tys. użytkowników (19,8 proc.), 21 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania (9,7 proc.) oraz 1,64 pkt proc. udziału (20,8 proc.), a Canal+ online – 591,9 tys. użytkowników (21 proc.) i – przy wzroście przeciętnego czasu o 2 minuty i 47 sekund (2 proc.) – 0,61 pkt proc. udziału (12 proc.).
Player zanotował zaś spadek o 272,5 tys. internautów (13,8 proc.) i 57 sekund średniego czasu korzystania (0,6 proc.), a Pilot WP przy wzroście liczby użytkowników o 56,7 tys. (4,9 proc.) i spadku średniego czasu o 55 minut i 19 sekund (24,3 proc.) stracił 0,45 pkt proc. udziału (13,3 proc.).
Owe spadki są związane z cyklicznością ramówek telewizyjnych: w czerwcu nie były już emitowane premierowe odcinki większości programów i seriali z wiosennych ofert, zakończyły się też sezony najważniejszych rozgrywek sportowych transmitowanych przez Canal+.
Wyjątkiem wśród platform nadawców telewizyjnych jest Polsat Box Go, który zanotował niewielkie zmiany: wzrost o 2,4 tys. użytkowników (0,2 proc.) i spadek średniego czasu spędzonego przez każdego o minutę i 10 sekund (0,7 proc.). W efekcie jego udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu poszedł w górę o 0,28 pkt proc. (8,6 proc.).
Nieznacznie zwiększyły się też wyniki dwóch innych platform. Disney+ zanotował wzrost o 213,2 tys. odwiedzających (7 proc.) i spadek przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 21 minut i 18 sekund (13,8 proc.), a Prime Video – spadek o 43,4 tys. użytkowników (1,3 proc.) oraz 3 minuty i 57 sekund średniego czasu (3,2 proc.). Udział pierwszej witryny poszedł w górę o 0,05 pkt proc. (0,8 proc.), a drugiej – o 0,24 pkt proc. (4,4 proc.).
Z kolei CDA Premium osiągnął wzrost udziału o 0,6 pkt proc., czyli aż 30,8 proc. Co prawda liczba użytkowników platformy zmalała o 210,8 tys. (17,3 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 55 minut i 59 sekund (44,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Te platformy streamingowe odwiedza najwięcej Polaków. Telewizje na wakacjach, więc zyskały Netflix i CDA Premium