Canal+ będzie transmitował mecze NBA przez kolejne dwa sezony
Na mocy nowej umowy Canal+ Polska będzie pokazywał mecze ligi koszykarskiej NBA w sezonach 2021/22 i 2022/23. Jesienią br. nadawca zacznie emitować magazyn „Basket+”.
W każdym z najbliższych dwóch sezonów Canal+ Polska będzie miał prawo do transmisji ponad 150 meczów NBA na żywo, m.in. wszystkie mecze finałów konferencji i finałów, mecz gwiazd i Christmas Day Games, a także oryginalne programy NBA.
W stajach Canal+ Polska można będzie obejrzeć wszystkie weekendowe mecze, które w ramach inicjatywy „NBA Saturdays i NBA Sundays presented by NBA 2k21” będą się rozpoczynać w najlepszym czasie antenowym w Polsce
Wraz ze startem nowego sezonu Canal+ zacznie pokazywać studyjny magazyn „Basket+”, w którym eksperci stacji omówią najgorętsze tematy dotyczące sezonu zasadniczego oraz fazy play-off. Program będzie emitowany od poniedziałku do piątku o godz. 17:45.
Canal+ transmituje w Polsce mecze od ponad dwóch dekad.
Canal+ Polska ze wzrostem wpływów i zysku
Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.
Natomiast wpływy ze sprzedaży licencji do treści i dystrybucji filmów poszły w górę rok do roku z 344,62 do 423,26 mln zł. Wynika to z faktu, że w listopadzie 2019 roku Canal+ Polska sfinalizował kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat, którego wyniki uwzględnia w swoim bilansie od listopada 2019 roku.
W połowie kwietnia wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki, który w ujęciu jednostkowym wyniósł 173,34 mln zł, 39,65 mln zł trafi na kapitał rezerwowy, a 133,68 mln zł zostanie im wypłacone jako dywidenda. Dodatkowo w listopadzie ub.r. otrzymali 188,37 mln zł zaliczki dywidendowej z kapitału rezerwowego.
Łącznie Grupa Canal+ uzyska 164,25 mln zł dywidendy, TVN Media - 103,06 mln zł, a spółka zależna Liberty Global - 54,75 mln zł.
2,7 mln klientów, ponad 60 zł miesięcznie od każdego
Więcej danych o swojej działalności firma podała w prospekcie opublikowanym jesienią ub.r. Na koniec czerwca ub.r. Canal+ Polska miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.
Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.
W połowie ub.r. firma miała łącznie 2,703 mln klientów. Na koniec ub.r. było ich 2,748 mln, rok wcześniej - 2,708 mln, a na koniec 2017 roku - 2,649 mln.
W pierwszym półroczu 2020 r. średni miesięczny przychód od klienta firmy (ARPU) wynosił 64,5 zł, wobec 62,7 zł rok wcześniej. W całym 2019 r. było to 62,9 zł, w 2018 roku - 63,2 zł, a w 2017 roku - 64,5 zł.
W połowie ubr. i na koniec 2019 r. użytkownicy usługi telewizji satelitarnej (DTH) stanowili 72 proc. wszystkich klientów Canal+ Polska. Ich udział stopniowo malał, bo rosła liczba klientów usług OTT i IPTV
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Canal+ będzie transmitował mecze NBA przez kolejne dwa sezony