Canal+ Sport 5 już nadaje
Wczoraj doszło do zapowiadanej zmiany nazwy kanału nSport+ na Canal+ Sport 5. Platforma cyfrowa Canal+ tłumaczy ten krok „ujednoliceniem nazewnictwa”. Nazwa nSport+ kojarzyła się bowiem z nieistniejącą już platformą cyfrową n.
O tym, że trwają przygotowania do zmiany nazwy informowaliśmy już w lutym. nSport rozpoczął nadawanie w październiku 2006 roku. Uruchomiła go należąca do ITI Neovision platforma cyfrowa n. Kanał emitował m.in. rozgrywki Ligi Mistrzów i programy informacyjno-publicystyczne na temat sportu. W 2013 roku sfinalizowano fuzję platform cyfrowych n i Cyfry+. Rok później stacja zmieniła nazwę na nSport+, aby nawiązywać do innych kanałów tematycznych Canal+.
KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy
12 marca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy nSport+ na Canal+ Sport 5. Oferta programowa stacji nie ulegnie zmianie. - Kontynuujemy proces ujednolicania nazewnictwa naszych kanałów własnych. Zmiana nazwy nastąpi najwcześniej 4 kwietnia 2022 r., pod warunkiem wydania przez KRRiT pozytywnej decyzji w sprawie nowej nazwy kanału. Kanał zachowa dotychczasowy charakter i założenia programowe określone w koncesji. Kanał nadal będzie dystrybuowany w sieciach kablowych i u innych operatorów – tak w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl tłumaczył zmianę Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+.

W zeszłym roku Canal+ rozpoczął wygaszanie marek związanych z n i nc+. Platforma nc+ działała w latach 2013-2019 po fuzji Cyfry+ z n. Oferta połączonych operatorów płatnej telewizji i sposób migracji do niej nie zostały dobrze przyjęte przez abonentów. W 2019 roku doszło do rebrandingu na Canal+. Poza nSport+ pozostałością po nc+ była usługa nc+ GO. Abonenci Canal+ mogli dzięki niej oglądać kanały telewizyjne na żywo i treści na żądanie, które posiadali w ofercie. Od kilku dni strona internetowa nc+ GO nie działa. Canal+ zachęca abonentów, żeby korzystali z nowoczesnego serwisu Canal+ Online.
Bez aktualnej liczby abonentów Canal+ w Polsce
Pod koniec grudnia 2021 roku Canal+ miał na całym świecie 23,7 mln abonentów. To wzrost o 1,6 mln w porównaniu z końcem 2020 roku. Aż 0,9 mln nowych klientów to mieszkańcy Afryki, 0,4 mln Francuzi, a 0,3 mln firma pozyskała na pozostałych rynkach europejskich, w tym polskim. Konkretnych danych w odniesieniu do Polski zabrakło. Z prezentacji wynika jedynie, że w całej Europie poza Francją firma miała pod koniec 2021 roku 5,658 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem.
Z raportu finansowego Vivendi wynika, że w ub.r. przychody Grupy Canal+ wyniosły 5, 770 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. W 2021 roku rentowność Grupy Canal+ poprawiła się w porównaniu do 2020 r. wskaźnik EBITA wyniósł 480 mln euro, w porównaniu do 435 mln euro w 2020 r., co oznacza wzrost o 10,4 proc.
nSport+ miał w ub.r. 0,075 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Canal+ Sport 5 już nadaje