CCC i HalfPrice sprzedają więcej. Tyle sklepów otworzono przez rok
W zeszłym kwartale obrotowym grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4 proc., mimo spadku na eubowie i Modivo. Spore wzrost wypracowały szyldy CCC i HalPrice, a liczba ich sklepów przez rok zwiększyła się o ponad 60.

Przychody grupy kapitałowej CCC w kwartale rozrachunkowym od lutego do kwietnia 2025 roku sięgnęły 2,35 mld zł, co wobec 2,26 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 4 proc. W komunikacie firma zaznaczyła, że zwiększyła wpływy mimo wymagającej bazy porównawczej z ostatnich dwóch lat”.
CCC sprzedaje więcej w internecie
Jednym z motorów napędowych tej dynamiki jest sieć CCC, której przychody sprzedażowe w zeszłym kwartale obrotowym poszły w górę rok do roku o 9 proc. do 1,03 mld zł. Natomiast zysk sprzedażowy brutto był identyczny jak przed rokiem (575 mln zł), przez co marża brutto zmalała o 4,8 pkt proc. do 55,7 proc.
Za to zysk operacyjny poszedł w górę o 17 proc. do 127 mln zł, a marża operacyjna – z 11,4 do 12,3 proc. Według firmy to efekt wyższego udziału (8 proc., o 7 pkt proc. więcej niż przed rokiem) wysoko rentownej sprzedaży hurtowej oraz e-commerce (15 proc., po wzroście r/r o 3 pkt proc.).
Na koniec kwietnia br. działało 831 sklepów stacjonarnych CCC, o 33 więcej niż rok wcześniej, zaś ich łączna powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się o 3 proc. do 533,08 tys. metrów kwadratowych.

Rozwijany od czterech lat szyld HalfPrice wypracował wzrost kwartalnych przychodów o 20 proc. do 443 mln zł. Jego skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 1 mln zł do 69 mln, marża w tym ujęciu zmalała z 18,5 do 15,6 proc., zaś na poziomie operacyjnym zysk zmniejszył się z 33 do 30 mln zł, a marża z 9 do 6,7 proc.
W ciągu roku liczba sklepów stacjonarnych HalfPrice poszła w górę o 30 (czyli 23 proc.) do 159, zaś ich łączna powierzchnia – o 29 proc. do 70,69 tys. metrów kwadratowych.

eobuwie wycofane z nierentownych rynków
Z kolei eobuwie zanotowało spadek przychodów r/r o 5 proc. do 666 mln zł, zaś Modivo – o 8 proc. do 203 mln. W obu kwotach nie uwzględniono łącznie 40 mln zł transakcji w ramach grupy CCC (przed rokiem wyniosły one 27 mln).
W komunikacie przypomniano, że grupa Modivo w ub.r. wycofała się z mniej rentownych dla niej rynków (m.in. Francji, Szwecji, Szwajcarii i Austrii) oraz ograniczyła wydatki na performance marketingu (skupiła się na reklamowaniu najbardziej rentownych produktów).
Mimo spadku przychodów o 6 proc. zysk sprzedażowy brutto zmalał tylko 1 proc. do 386 mln zł, zaś marża brutto zwiększyła się o 2,2 pkt proc. do 44,3 proc. Firma uzasadnia to ponad dwukrotnym wzrostem udziału (do ponad 5 proc.) produktów licencyjnych w sprzedaży oraz dynamiki w tym zakresie marek grupy CCC o 7 pkt proc. do prawie 21 proc.
Zysk operacyjny grupy Modivo poszybował z 9 do 62 mln zł, a marża operacyjna – z 1 do 7,1 proc.

Cała grupa CCC na koniec kwietnia br. miała 1 052 sklepy stacjonarne, o 73 więcej niż przed rokiem. Przy czym liczba placówek eobuwia zmalała z 52 do 50.
Łączna powierzchnia sklepów firmy zwiększyła się zaś o 11 proc. do 876,85 tys. metrów kwadratowych.

Firmie udało się w minionym kwartale utrzymać koszty sprzedaży i administracji na poziomie sprzed roku (1,03 mld zł).
Przy wzroście sprzedaży jej zysk na poziomie skorygowanej EBITDA poszedł w górę o 12 proc. do 320 mln zł, a marża – z 12,6 do 13,6 proc. Natomiast zysk operacyjny zwiększył się o 42 proc. do 214 mln zł, a marża operacyjna – z 6,7 do 9,1 proc.

Po publikacji tych wyników akcje CCC w poniedziałek przed południem nieznacznie taniały, o godz. 11.50 spadek wynosił 1,4 proc. Kurs był prawie 90 proc. wyżej niż 12 miesięcy temu

Dołącz do dyskusji: CCC i HalfPrice sprzedają więcej. Tyle sklepów otworzono przez rok