Coty przejęło za 600 mln dolarów firmę kosmetyczną Kylie Jenner
Koncern kosmetyczny Coty - właściciel takich marek jak Max Factor czy Rimmel - przejął za 600 mln dolarów większościowy pakiet udziałów w Kylie Cosmetics, firmie kosmetycznej założonej przez Kylie Jenner.
Jenner wciąż będzie mieć decydujący głos w kreacji kosmetyków oraz będzie je promować w mediach społecznościowych. Współpraca z Coty ma pomóc przekształcić Kylie Cosmetics w globalny brand.
W wydanym komunikacie Coty poinformowało, że „Kylie Jenner jest jednym z najbardziej wpływowych głosów dla konsumentów kosmetyków na całym świecie. Obie jej marki, Kylie Cosmetics i Kylie Skin, to dwie najszybciej rozwijające się i najbardziej zaangażowane marki kosmetyczne w mediach społecznościowych”.
Firmę Kylie Jenner wyceniono na 1,2 mld dolarów, a w ciągu ostatniego roku miała 177 mln dolarów przychodów. Koncern Coty kupił w niej 51 proc. udziałów za 600 mln dolarów. Nowy właściciel ma odpowiadać przede wszystkim za rozwój oferty Kylie Cosmetics, m.in. poprzez możliwości w zakresie badań i rozwoju, handlu i dystrybucji. Kylie Jenner i jej zespół poprowadzą kreatywne działania w obszarach produktów i komunikacji. Transakcja zostanie sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 roku.
Przejęcie Kylie Cosmetics przez Coty ma się zakończyć w trzecim kwartale roku obrotowego 2020. Kosmetyki w ramach współpracy będą nadal sprzedawane przez wiodących sprzedawców luksusowych kosmetyków oraz własne kanały cyfrowe.
Coty liczy, że dzięki tej transakcji zwiększy przychody netto podstawowego portfela perfum, kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry o ponad 1 proc. rocznie, przez następne trzy lata.
Nowy właściciel spodziewa się zwrotu z inwestycji do 2023 roku.
Kylie Jenner założyła markę Kylie Cosmetics w 2015 roku. Kosmetyki, wśród których są pomadki, kredki do oczu, cienie do powiek, róże itp. sprzedawane były w internecie, a promowane w social mediach celebrytki. Od maja br. w ofercie Kylie Cosmetics dostępna jest seria wegańskich produktów do pielęgnacji skóry.
Ponad połowa z 270 milionów obserwujących Kylie Jenner w mediach społecznościowych jest poza USA. Coty ma nadzieję wykorzystać dotychczasowe działania w Ameryce Północnej, Europie i Chinach, aby dalej rozwijać markę Kylie.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Coty przejęło za 600 mln dolarów firmę kosmetyczną Kylie Jenner